Do zakresu działania Stanowiska ds. Obsługi Sekretarsko-Kancelaryjnej (WS-01-1) należą następujące sprawy:
prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Wydziału;
obsługa sekretarska Dyrektora oraz Zastępców Dyrektora Wydziału, w tym obsługa narad i spotkań;
udzielanie informacji w zakresie działania Wydziału w tym bezpośrednia obsługa interesantów;
organizacja i zapewnienie w Wydziale prawidłowego obiegu informacji wewnętrznej, w tym właściwego obiegu korespondencji;
współpraca i wymiana informacji z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz instytucjami zewnętrznymi w celu sprawnej koordynacji bieżącej pracy Wydziału;
prowadzenie ewidencji i nadzór nad obiegiem korespondencji papierowej i elektronicznej otrzymywanej i wysyłanej przez Wydział;
obsługa systemów dotyczących rejestracji spraw i pism funkcjonujących w Wydziale;
obsługa Internetowego Dziennika Zapytań oraz udzielanie odpowiedzi przy współpracy z kierownikami wewnętrznych komórek organizacyjnych Wydziału;
sporządzanie zamówień, prowadzenie ewidencji i rozliczanie biletów komunikacji miejskiej oraz koordynowanie korzystania z taxi;
zgłaszanie napraw i awarii w systemie Obsługa Budynków Urzędu Miasta Krakowa;
prowadzenie bieżących spraw pracowniczych tj. listy obecności, książek wyjść służbowych i prywatnych, rejestracja wyjazdów służbowych, koordynacja planu urlopów wypoczynkowych;
koordynowanie spraw dotyczących monitorowania czasu pracy pracowników m.in. nadgodzin oraz pracy zdalnej.