przeprowadzanie kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu na obszarze Miasta Krakowa;
obsługa zawiadomień o wprowadzaniu organizacji ruchu oraz przeprowadzanie kontroli wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu;
przygotowywanie projektów opinii, wniosków i zaleceń wynikających z przeprowadzonych kontroli;
przygotowywanie uwag i zaleceń dla właściwych komórek organizacyjnych UMK lub miejskich jednostek organizacyjnych, dotyczących usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w istniejącej organizacji ruchu oraz zagrożeń bezpieczeństwa ruchu na drogach publicznych;
współpraca z komórkami organizacyjnymi UMK, miejskimi jednostkami organizacyjnymi, organami zarządzającymi ruchem, zarządem dróg i kolei, Policją oraz innymi podmiotami i organami w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa;
analizowanie danych o zdarzeniach drogowych pod kątem wykorzystania w trakcie kontroli;
współpraca w procesie przeglądu czasowej organizacji ruchu w zakresie jej zgodności z zatwierdzonymi projektami.