a) Sprawowanie funkcji Gospodarza Systemu ZSOZ w zakresie funkcjonalnym: ZSOZ Mapa, ZSOZ Ośrodek, ZSOZ-ECO;
b) Sprawowanie funkcji Koordynatora nadawania uprawnień w Wydziale Geodezji do Systemu ZSOZ w zakresie: ZSOZ Mapa, ZSOZ Ośrodek, EMUiA, ZSOZ-ECO;
c) Sprawowanie funkcji Administratora Technicznego (AT) w zakresie ZSOZ-ECO;
d) Obsługa w systemie informatycznym SI UMK wniosków F-11 i oświadczeń F-29 w zakresie ZSOZ-ECO (Centrum Obsługi Klienta);
e) Obsługa systemu SEZAM w zakresie działania GD i podmiotów ubiegających się o dostęp do SI UMK w zakresie ZSOZ i ECO;
f) Przeprowadzanie testów wdrażanych nowych wersji Systemu ZSOZ i ECO;
g) Wsparcie i przygotowywanie niezbędnych informacji i wytycznych technicznych dla Wydziału Geodezji, innych Wydziałów UMK oraz jednostek zewnętrznych korzystających z baz PZGiK w systemie ZSOZ ECO;
h) Sporządzanie zestawień, ankiet, map przeglądowych i informacji na potrzeby działania Wydziału Geodezji w zakresie PZGiK;
i) Zasilanie PRG danymi z PZGiK;
j) Udział w pracach związanych z integracją usług pozyskujących dane z innych rejestrów publicznych na potrzeby PZGiK;
k) Współpraca z jednostkami wykonawstwa geodezyjnego w zakresie modułu AWD (Aplikacja Wymiany Danych) Systemu ZSOZ służącego do wymiany danych z GODGiK;
l) Koordynowanie i wsparcie techniczne prac związanych z aktualizacją i dostosowaniem do obowiązujących przepisów baz PZGiK w tym realizowanych w trybie modernizacji EGiB (duże opracowania);
m) Uczestniczenie w projektach i przetargach dotyczących PZGiK;
n) Obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych i zgłoszeń uzupełniających w systemie informatycznym w zakresie przyjęcia i zaewidencjonowania, oraz wydawanie danych i informacji dla Jednostek Wykonawstwa Geodezyjnego;
o) Udostępnienie kopii baz danych do zgłoszonych prac geodezyjnych, z inicjatywy wykonawcy uzgodnienie listy materiałów niezbędnych lub przydatnych do wykonania tych prac;
p) Udostępnianie jednostkom wykonawstwa geodezyjnego danych i informacji w zakresie wniosków na materiały do wykonywania prac nie podlegających zgłoszeniu;
q) Współpraca z Referatem Weryfikacji i Aktualizacji Baz PZGiK (GD-16) w zakresie uzgadniania materiałów zasobu udostępnianych do prac geodezyjnych;
r) Naliczanie stosownych opłat za czynności związane z udostępnianiem danych z baz PZGiK, wydanie Dokumentu Obliczenia Opłaty;
s) Obsługa wniosków o uzgadnianie oznaczeń nowo projektowanych działek;
t) Rejestrowanie zawiadomień o przekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnych i operatów technicznych wpływających do GODGiK zawierających wyniki prac geodezyjnych;
u) Obsługa wniosków dotyczących przywrócenia terminów realizacji zaniechanych prac geodezyjnych
v) Rejestracja wniosków o umieszczenie na tablicy ogłoszeń i publikację w Biuletynie Informacji Publicznej informacji dotyczących zawiadomień o czynnościach ustalenia granic składanych przez jednostki wykonawstwa geodezyjnego.