Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków reguluje Zarządzenie Nr 359/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 14 lutego 2022 r. w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków lub petycji kierowanych do Urzędu Miasta Krakowa.
Skargi przyjmuje i rozpatruje Komendant lub imiennie upoważnieni przez niego Zastępcy Komendanta - w każdy poniedziałek w godzinach 14:30-16:30 w siedzibie Straży Miejskiej przy al. Jana Pawła II 188.
Skargi przyjmują również upoważnieni przez Komendanta pracownicy Wydziału Prawnego i Kontroli Wewnętrznej w siedzibie Straży Miejskiej Miasta Krakowa przy al. Jana Pawła II 188 od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30.
Skargi mogą być również wnoszone:
Wnoszona skarga winna zawierać:
Zgodnie z art. 222 Kodeksu postępowania administracyjnego o tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Tryb postępowania w sprawach skarg reguluje Dział VIII Skargi i Wnioski Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Informację o stanie przyjmowanych spraw , kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania w zakresie skarg i wniosków można uzyskać telefonicznie pod numerem telefonu: 12 413 77 03 lub 12 688 21 00.