Jeśli chcesz uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu w celu umieszczenia tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych na potrzeby prowadzenia kampanii wyborczej:
Usługa skierowana do podmiotów ubiegających się o zezwolenie na czasowe zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/ innego terenu w celu umieszczenia tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych na potrzeby prowadzenia kampanii wyborczej
a) zabrania się umieszczania materiałów wyborczych na urządzeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego (barierki, płotki, bariery sprężyste itp.);
b) zabrania się umieszczania materiałów wyborczych na słupach z sygnalizacją świetlną;
c) zabrania się umieszczania w treści materiałów wyborczych znaków i symboli przypominających znaki drogowe zarówno w formie jak i kolorystyce;
d) zabrania się umieszczania materiałów wyborczych w sposób ograniczający widoczność znaków i sygnalizatorów świetlnych znajdujących się w polu widzenia użytkowania drogi przed umieszczonym materiałem wyborczym;
e) zabrania się umieszczania materiałów wyborczych na podkładzie z tektury, płyty pilśniowej itp. nietrwałych materiałów.
Materiały wyborcze umieszczone bez zachowania ww. warunków zostaną usunięte na podstawie art. 110 § 5 Kodeksu wyborczego bez względu na wydane zezwolenie
I. Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie na nieruchomości zarządzanej przez ZDMK tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego w celu prowadzenia kampanii wyborczej – stanowiący załącznik nr 1 do procedury.
II. Załączniki do wniosku:
1) potwierdzenie rejestracji komitetu wyborczego przez Państwową Komisję Wyborczą wraz z danymi pełnomocnika finansowego komitetu wyborczego lub zaświadczenie właściwego terytorialnie Komisarza Wyborczego o zarejestrowaniu komitetu wyborczego;
2) podpisany przez pełnomocnika finansowego komitetu wyborczego szczegółowy wykaz lokalizacji tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych będących przedmiotem wniosku o wydanie zezwolenia (stanowiący załącznik nr 2 do procedury) zawierający:
a) rodzaj tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych;
b) określenie jednostkowej powierzchni tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych;
c) określenie lokalizacji tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych;
3) pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie (w przypadku złożenia wniosku przez inną osobę niż pełnomocnik finansowy komitetu wyborczego) wraz z dowodem uiszczenia opłaty - w przypadku, gdy pełnomocnictwo upoważnia do podpisania umowy winno ono zawierać klauzulę zezwalającą na zaciąganie zobowiązań finansowych w imieniu komitetu.
4) zgoda właściciela lub zarządcy nieruchomości/ obiektu/ urządzenia na umieszczenie tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego (w przypadku umieszczanych na elewacji budynków, przystankach komunikacji publicznej, tablicach i słupach ogłoszeniowych);
5) zwymiarowany projekt graficzny materiału wyborczego zawierający czytelne oznaczenie Komitetu Wyborczego;
6) zwymiarowane projekty urządzeń reklamowych oraz tablic reklamowych (dla wszystkich różniących się wymiarami i rodzajem) wraz z podaniem liczby sztuk dla danego typu urządzenia reklamowego lub tablicy reklamowej;
7) aktualna mapa zasadnicza w skali 1:500 lub 1:1000 z naniesieniem miejsca lokalizacji tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych do pobrania z Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej (https://msip.krakow.pl/) lub z Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (ul. Grunwaldzka 8);
8) decyzja o pozwoleniu na budowę lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia robót budowlanych w formie zaświadczenia o niewniesieniu sprzeciwu (uzyskane w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa, ul. Mogilska 41);
9) decyzja lokalizacyjna (usługa/procedura nr ZDMK-61).
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Stawka |
|
Tytuł płatności |
tożsamy z numerem otrzymanego zezwolenia |
Nr rachunku bankowego |
07 1020 2892 0000 5902 0590 8449 |
Sposób płatności |
|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
ul. Centralna 53
31-586 Kraków
tel. 12 616 70 00
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP):/ZIKiT/SkrytkaESP)
W poniedziałki w godz. 07.30 – 17.00. Od wtorku do piątku w godz. 07.30 – 15.30.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53; 31-586 Kraków | W poniedziałki w godz. 07.30 – 17.00. Od wtorku do piątku w godz. 07.30 – 15.30. | brak | - |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP) | Dokumenty można przesłać przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa. |
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompletu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Zajętości na cel Handlu i Reklam |
Dokumenty wynikające z indywidualnego charakteru sprawy.
Od decyzji administracyjnej w sprawie zajęcia pasa drogowego drogi publicznej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa, w imieniu którego działa Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Z dniem doręczenia oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron decyzja staje się ostateczna i prawomocna, wobec czego nie przysługuje od niej prawo do wniesienia odwołania ani skarga do sądu administracyjnego.
W przypadku umów cywilnoprawnych – nie dotyczy.
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z tą procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy oraz pełnomocnika (jeśli występuje) w zakresie: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji/zamieszkania, adres e mail, numeru telefonu oraz numeru NIP i REGON w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą, a także imię i nazwisko osoby uprawnionej do odbioru zezwolenia w przypadku jej wskazania we wniosku, Zarządowi Dróg Miasta Krakowa z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków, który będzie ich administratorem. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Pana/Panią, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu w celu umieszczenia nośnika informacji wizualnej, tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, na zajęcie pasa drogowego drogi publicznej/drogi wewnętrznej/innego terenu w celu umieszczenia nośnika informacji wizualnej, tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych:
e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z art. 20 pkt 8 oraz art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych