Udzielenie ulgi (umorzenie, rozłożenie na raty i odroczenie płatności) w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym przypadających Gminie Miejskiej Kraków – Zarządowi Dróg Miasta Krakowa.
Jeśli chcesz uzyskać ulgę w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym w postaci umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia płatności wykonaj poniższe czynności:
Usługa dotyczy podmiotu będącego:
Złożenie kompletu wskazanych dokumentów.
Osoby fizyczne oraz podmioty ubiegające się o przyznanie ulgi w spłacie należności niestanowiącej pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie winny przedłożyć niżej wymienione dokumenty, jako niezbędne dla prawidłowego rozpoznania wniosku:
Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie przedkładają niżej wymienione dokumenty:
pisemny wniosek o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi) oraz określeniem jakiej pomocy de minimis wniosek dotyczy - druk do pobrania (załącznik nr 1);
oświadczenie o stanie majątkowym (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe), istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, inne) oraz sytuacji materialnej – druk do pobrania (załącznik nr 2);
informacje na temat zakresu i rodzaju prowadzonej działalność, zasięgu terytorialnego, szacunkowego udziału i konkurencji na rynku;
w przypadku podmiotów zobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, obejmująca wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia, opinię biegłego rewidenta, jeżeli sprawozdanie finansowe podlegało badaniu;
w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat podatkowych, (np. zeznania podatkowe PIT-36, PIT-28, PIT-16A);
informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunku zysków i strat, inne), planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy;
wykaz nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku (np. kredyty bankowe zaciągnięte w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą itp.);
inne dokumenty, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi oraz w celu prawidłowego wyliczenia wartości brutto pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis - druk do pobrania (załącznik nr 3);
albo
formularz informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, której wzór został określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - druk do pobrania (załącznik nr 4);
albo
formularz informacji składanych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis – druk do pobrania (załącznik nr 5);
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, wydane przez organy uprawnione do udzielania pomocy ze środków publicznych potwierdzające, wielkość otrzymanej pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w okresie bieżącego roku podatkowego, w którym wystąpiono o ulgę oraz trzech poprzedzających lat podatkowych lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy lub o wielkości pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w tym okresie - druk do pobrania (załącznik nr 6);
oświadczenie o zobowiązaniu do poinformowania o otrzymaniu pomoc de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w trakcie toczącego się postepowania – druk do pobrania (załącznik nr 7).
Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie ulgi stanowiącej pomoc indywidualną na restrukturyzację przedkładają niżej wymienione dokumenty:
pisemny wniosek - druk do pobrania – (załącznik nr 8);
plan restrukturyzacyjny, o którym mowa w Wytycznych dotyczących pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji (Dz. Urz. UE C 249 z 31.07.2014 r., str. 1);
informacje dotyczące wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej;
formularz informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie – druk do pobrania (załącznik nr 9);
w przypadku podmiotów zobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, obejmująca wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia, opinię biegłego rewidenta, jeżeli sprawozdanie finansowe podlegało badaniu;
w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat podatkowych, (np. zeznania podatkowe PIT-36, PIT-28, PIT-16A);
informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunku zysków i strat, inne), planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy.
Dotyczy wszystkich Wnioskujących:
Ponadto do wniosku o ulgę należy przedłożyć:
pełnomocnictwo, jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę,
dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie, w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcę podatkowego) albo w kopii potwierdzonej notarialnie.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać Wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Wyłączenia od opłaty skarbowej:
pełnomocnictwa udzielane:
Tytuł płatność | Kwota | Forma | Nr rachunku bankowego |
---|---|---|---|
Opłata skarbowa od złożenia pełnomocnictwa | 17 | kasa UMK ; przelew ; płatność kartą ; poczta | 73 1020 2892 0000 5802 0590 8571 |
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można również przesłać elektronicznie wyłącznie poprzez skorzystanie z serwisu ePUAP oraz przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53, 31-586 Kraków | W poniedziałki w godz. 7:30-17:00. Od wtorku do piątku w godz. 7:30-15:30 |
brak | - |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Pismo ogólne do urzędu - ZDMK ePUAP |
Usługa dostępna także w formie elektronicznej. Sprawa może zostać załatwiona za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno: 1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej, 2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru, 3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa. |
Po złożeniu przez Ciebie wniosku Pracownik Wydziału ds. Postępowań Przedegzekucyjnych Działu Reklamacji i Zarzutów:
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Wydział ds. Postępowań Przedegzekucyjnych, Dział Reklamacji i Zarzutów |
Z administratorem możesz skontaktować się pod adresem j.w. lub drogą elektroniczną, pisząc na adres: iod@zdmk.krakow.pl
Twoje dane będą przetwarzane w celu:
rozpatrzenia wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności cywilnoprawnej;
sporządzenia, zawarcia i wykonania porozumienia w sprawie umorzenia należności cywilnoprawnej w całości, w części, odroczenia terminu spłaty całości albo części należności lub rozłożenia na raty płatności całości albo części należności;
W wypadku, gdy jest Pani/Pan przedsiębiorcą również w celu:
udzielenia pomocy publicznej;
wydania zaświadczenia o pomocy de minimis lub zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie;
sporządzenia sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej.
Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 1) i 2) jest przepis:
artykułu 6 ust. 1 lit. e) oraz artykułu 9 ust. 2a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1);
§ 2 pkt. 3 uchwały nr II/29/24 Rady Miasta Krakowa z dnia 22 maja 2024 r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Miejskiej Kraków lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organów do tego uprawnionych.
Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 3) jest przepis:
artykułu 6 ust. 1 lit. e) oraz artykułu 9 ust. 2a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1);
art. 34 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 4) jest przepis:
artykułu 6 ust. 1 lit. e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1);
art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 5) jest przepis:
artykułu 6 ust. 1 lit. e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1);
art. 32, art. 32a i art. 33 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat, a w przypadku udzielenia pomocy publicznej przez okres 10 lat.
Ma Pani/Pan prawo do żądania od ZDMK dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także prawo do przenoszenia Pani/Pana danych.
Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych.
Podanie danych: imię, nazwisko i adres lub adres elektroniczny jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją niepodania adresu, (gdy nie ma możliwości ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych) jest pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest zobowiązana do podania następujących danych:
w wypadku ubiegania się o pomoc de minimis:
wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 3 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
w wypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie:
wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 3 poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 3 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
w wypadku ubiegania się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - informacji dotyczących wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy.
Podanie danych w uzasadnieniu wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności cywilnoprawnych wykazujących ważny interes zobowiązanego lub interes publiczny lub względy społeczne lub gospodarcze, w szczególności możliwości płatnicze zobowiązanego jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych uzasadniających udzielenie ulgi w spłacie należności cywilnoprawnych uniemożliwia organowi dokonanie ustaleń dotyczących stanu faktycznego sprawy i późniejszej oceny czy zachodzą przesłanki uzasadniające udzielenie ulgi.