Udzielenie ulgi (umorzenie, rozłożenie na raty i odroczenie płatności) w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ZDMK-21
MJO
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Krótki opis usługi
Udzielenie ulgi (umorzenie, rozłożenie na raty i odroczenie płatności) w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Jeśli chcesz uzyskać ulgę w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w postaci umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia płatności wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij wniosek o udzielenie ulgi,
Przygotuj wymagane dokumenty (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”),
Udaj się do Zarządu Dróg Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”). Istnieje także możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”). Wniosek można także przesłać za pomocą operatora pocztowego,
Twoja sprawa zakończy się wydaniem decyzji administracyjnej,
W przypadku wydania pozytywnej decyzji administracyjnej otrzymasz ulgę w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w postaci umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia płatności,
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy podmiotu będącego:
1) osobą fizyczną, będącą:
a) obywatelem polskim,
b) cudzoziemcem mieszkającym w Polsce, jeśli spełni następujące warunki:
ma obywatelstwo Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Szwajcarii lub Wielkiej Brytanii,
ma obywatelstwo innego kraju i posiada np. zezwolenie na pobyt czasowy w związku z pracą lub dokument uprawniający do pobytu i wykonywania pracy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej;
2) przedsiębiorcą,
3) inne instytucje – w szczególności: Stowarzyszenia, Wspólnoty Mieszkaniowe, Zgromadzenia.
Kryteria dla realizacji usług
Brak
Wymagane dokumenty
Osoby fizyczne oraz podmioty ubiegające się o przyznanie ulgi w spłacie należności niestanowiącej pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie winny przedłożyć niżej wymienione dokumenty, jako niezbędne dla prawidłowego rozpoznania wniosku:
pisemny wniosek o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi) - druk do pobrania (załącznik nr 1),
oświadczenie o stanie majątkowym (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe), istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, inne) oraz sytuacji materialnej – druk do pobrania (załącznik nr 2),
dokument stwierdzający wysokość dochodów własnych i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (np. zaświadczenie o średniej wysokości wynagrodzenia z ostatnich 3 miesięcy z zakładu pracy, odcinki od emerytury lub renty lub do wglądu inny dokument potwierdzający wysokość dochodów - nagród, honorariów),
dokument stwierdzający pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej lub bezrobocia oraz innych należności lub otrzymywanych świadczeń,
do wglądu zeznania podatkowe wraz z załącznikami, potwierdzone przez Urząd Skarbowy lub zaświadczenia o osiągniętym dochodzie, z wyszczególnieniem kwoty dochodu i odliczeń oraz kwoty nadpłaty lub kwoty podatku do zapłaty,
do wglądu udokumentowane wydatki ponoszone na miesięczne utrzymanie mieszkania (np. rachunek za czynsz, prąd, gaz, wodę, wywóz śmieci, zakup węgla i inne),
informacje o zadłużeniu Wnioskodawcy, np. zaległości w opłatach eksploatacyjnych (wymienić z jakich tytułów i na jaką kwotę), zaciągnięte kredyty, pożyczki – wskazać, kiedy i na jaki cel zostały zaciągnięte i jaka jest wysokość miesięcznych obciążeń z tego tytułu (dołączyć stosowne dokumenty, np. zaświadczenia, wezwania do zapłaty, harmonogramy spłaty),
wszelkie inne dokumenty mające wpływ na sytuację wnioskodawcy, uzasadniające przyznanie ulgi (np. zaświadczenie lekarskie, rachunki z apteki, itp.),
w przypadku podmiotów niebędących osobami fizycznymi: statutu lub aktu założycielskiego, sprawozdania finansowego za ostatni rok obrotowy, informacji na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy, wykazu nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku oraz innych dokumentów, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi.
Przedsiębiorcy ubiegający się o przyznanie pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie przedkładają niżej wymienione dokumenty:
pisemny wniosek o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem (w zależności od rodzaju wnioskowanej ulgi) oraz określeniem jakiej pomocy de minimis wniosek dotyczy - druk do pobrania (załącznik nr 1),
oświadczenie o stanie majątkowym (ruchomości, nieruchomości, papiery wartościowe), istniejących zobowiązaniach finansowych (kredyty, pożyczki, inne) oraz sytuacji materialnej – druk do pobrania (załącznik nr 2),
informacje na temat zakresu i rodzaju prowadzonej działalność, zasięgu terytorialnego, szacunkowego udziału i konkurencji na rynku,
w przypadku podmiotów zobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, obejmująca wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia, opinię biegłego rewidenta, jeżeli sprawozdanie finansowe podlegało badaniu,
w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami o rachunkowości, innych sprawozdań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym za okres 3 ostatnich lat podatkowych, (np. zeznania podatkowe PIT-36, PIT-28, PIT-16A),
informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku do końca miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunku zysków i strat, inne), planu przychodów i kosztów na dany rok obrotowy,
wykaz nieuregulowanych należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych występujących na dzień złożenia wniosku (np. kredyty bankowe zaciągnięte w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą itp.),
inne dokumenty, w celu wykazania istnienia przesłanki ustawowej warunkującej udzielenie ulgi oraz w celu prawidłowego wyliczenia wartości brutto pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis - druk do pobrania (załącznik nr 3),
albo
formularz informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, której wzór został określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - druk do pobrania (załącznik nr 4),
albo
formularz informacji składanych przy ubieganiu się o pomoc de minimis przez przedsiębiorcę wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis – druk do pobrania (załącznik nr 5),
wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, wydane przez organy uprawnione do udzielania pomocy ze środków publicznych potwierdzające, wielkość otrzymanej pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w okresie bieżącego roku podatkowego, w którym wystąpiono o ulgę oraz dwóch poprzedzających lat podatkowych lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy lub o wielkości pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, otrzymanej w tym okresie - druk do pobrania (załącznik nr 6),
oświadczenie o zobowiązaniu do poinformowania o otrzymaniu pomoc de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w trakcie toczącego się postepowania – druk do pobrania (załącznik nr 7).
Dotyczy wszystkich Wnioskujących.
Ponadto do wniosku o ulgę należy przedłożyć:
pełnomocnictwo, jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę,
dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Dokumenty urzędowe stanowiące załączniki do wniosku należy składać w oryginale, ewentualnie, w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez występującego w sprawie profesjonalnego pełnomocnika (adwokata lub radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcę podatkowego) albo w kopii potwierdzonej notarialnie.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać Wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, wynikających z indywidualnego charakteru sprawy.
Opłaty
WYŁĄCZENIA OD OPŁATY SKARBOWEJ od złożenia pełnomocnictwa
pełnomocnictwa udzielane:
małżonkowi
wstępnemu
zstępnemu
rodzeństwu
gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od wydania decyzji
10
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
73 1020 2892 0000 5802 0590 8571
Opłata skarbowa od złożenia pełnomocnictwa
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
73 1020 2892 0000 5802 0590 8571
Miejsce przyjmowania dokumentów
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można również przesłać elektronicznie wyłącznie przy użyciu profilu ePUAP (adres strony: www.epuap.gov.pl) oraz przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
ul. Centralna 53, 31-586 Kraków
W poniedziałki w godz. 7:30-17:00.
Od wtorku do piątku w godz. 7:30-15:30
Usługa dostępna także w formie elektronicznej
Sprawa administracyjna może zostać załatwiona za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej, utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:
1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej,
2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru,
3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.
W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Po złożeniu przez Ciebie wniosku Pracownik Wydziału ds. Postępowań Przedegzekucyjnych Działu Reklamacji i Zarzutów:
1) sprawdzi prawidłowość wypełnienia i kompletność wniosku,
2) wyda decyzję administracyjną o:
a) udzieleniu ulgi albo odmowie udzielenia ulgi,
b) odmowie wszczęcia postępowania,
c) umorzeniu postępowania;
3) w przypadku gdy zaistnieją wątpliwości zostanie przeprowadzone postępowanie wyjaśniające. Jeśli wniosek zawiera braki albo błędy zostaniesz poproszony/a o jego uzupełnienie lub poprawienie. Jeśli tego nie zrobisz wniosek nie będzie rozpatrzony. Jeżeli wniosek nie zawiera adresu, organ pozostawia go bez rozpatrzenia. W tym przypadku nie zostanie dokonane wezwania, o którym mowa powyżej.
Informacje dodatkowe
Pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, nie może być Ci udzielona do czasu przekazania przez Ciebie zaświadczeń, oświadczeń lub informacji wymaganych przy ubieganiu się o tę pomoc, zgodnie z art. 37 ust. 7 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
W przypadku otrzymania pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie zostanie wydane Ci zaświadczenie sporządzone na formularzu obowiązującym w dniu udzielenia pomocy potwierdzające, że udzielona pomoc ma charakter pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie).
Masz prawo złożyć ponaglenie na organ rozpatrujący sprawę, jeżeli:
nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego lub przepisach szczególnych, ani w terminie wskazanym w art.36 §1 kpa,
postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy.
Ponaglenie możesz wnieść do organu wyższego stopnia, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa – Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Ponaglenie winno zawierać uzasadnienie.
W przypadku Wnioskodawcy, będącego osobą fizyczną lub podmiotem ubiegającym się o przyznanie ulgi w spłacie należności niestanowiącej pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie przedłożenie dokumentów, wymienionych w procedurze jest dobrowolne, jednakże umożliwia wyczerpujące uzasadnienie wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnej.
W przypadku Wnioskodawcy, będącego podmiotem ubiegającym się o przyznanie pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie Przedłożenie dokumentów wymienionych w pkt 1) do 8) jest dobrowolne, jednakże umożliwia wyczerpujące uzasadnienie wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnych, natomiast nieprzedłożenie dokumentów określonych w pkt 9), lub 10), lub 11) oraz w pkt 12) i pkt 13) uniemożliwia udzielenie pomocy publicznej.
W przypadku uzasadnienia wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnej stanem zdrowia wnioskodawcy, powinieneś wyrazić wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w celu wydania decyzji w sprawie udzielenia ulgi w spłacie należności publicznoprawnych. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych powinieneś dołączyć stosowne dokumenty potwierdzające stan zdrowia, a w przypadku chorób dołączyć zaświadczenia o ich leczeniu ze wskazaniem wysokości miesięcznych kosztów tego leczenia oraz wypisy ze szpitala (o ile pozostają w posiadaniu).
Wniosek o udzielenie ulgi nie stanowi podstawy zawieszenia postępowania egzekucyjnego.
Termin załatwienia
Do 30 dni od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
W zależności od potrzeb – opinie właściwych komórek organizacyjnych Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Opinia Komisji do spraw ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, przypadających Gminie Miejskiej Kraków, a także ulg w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Skarbowi Państwa.
W przypadku, gdy kwota należności przekracza 15 000 zł. - opinia działającego przy Prezydencie Miasta Krakowa Zespołu Zadaniowego do spraw ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym, wynikających z art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, przypadających Gminie Miejskiej Kraków, a także ulg w spłacie należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Skarbowi Państwa, udzielanych bez zgody wojewody.
Zestawienie bieżącego stanu zadłużenia Wnioskodawcy.
Tryb odwoławczy
Możesz złożyć pisemne odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji.
W odwołaniu należy podać nr decyzji, od której się odwołujesz oraz go podpisać. Odwołanie nie podlega opłatom.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
Uchwała nr CXV/3018/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 07 listopada 2018 r. w sprawie upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa do udzielania ulg w spłacie niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2018 r., poz. 7735)
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352/1 z dnia 24 grudnia 2013 r.)
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352/9 z dnia 24 grudnia 2013 r.)
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190/45 z dnia 28 czerwca 2014 r.)
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 360/2012 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis przyznawanej przedsiębiorstwom wykonującym usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym (Dz. Urz. UE L 114/8 z dnia 26 kwietnia 2012 r.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04 maja 2016 r. ze zm.)
Obowiązek informacyjny
1) Drogi kliencie, zgodnie z art. 13 ust.1 i ust.2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem czyli podmiotem decydującym o tym jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe jest:
a) Zarząd Dróg Miasta Krakowa, z siedzibą ul. Centralna 53, 31-586 Kraków (dalej: „ZDMK”).
b) Prezydent Miasta Krakowa pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków – w przypadku, gdy kwota należności przekracza 15 000 zł
2) Z administratorem możesz skontaktować się pod adresem j.w. lub drogą elektroniczną, pisząc na adres: iod@zdmk.krakow.pl
3) Twoje dane będą przetwarzane w celu:
a) rozpatrzenia wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnej,
b) wydania decyzji administracyjnej w sprawie umorzenia należności publicznoprawnej w całości, w części, odroczenia terminu spłaty całości albo części należności lub rozłożenia na raty płatności całości albo części należności, a w wypadku wniesienia odwołania od wydanej decyzji, przekazania sprawy do rozpatrzenia przez organ wyższej instancji oraz przekazania akt sprawy sądowi administracyjnemu,
W wypadku, gdy jest Pani/Pan przedsiębiorcą również w celu:
a) udzielenia pomocy publicznej,
b) wydania zaświadczenia o pomocy de minimis lub zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie,
c) sporządzenia sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej.
4) Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 1) jest przepis:
a) artykułu 6 ust. 1 lit. e) oraz artykułu 9 ust. 2a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1),
b) art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w zw. z art. 67 ustawy z dnia o finansach publicznych,
c) art. 64 ust. 1 pkt. 2) oraz art. 64 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.
5) Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 2) jest przepis:
a) artykułu 6 ust. 1 lit. e) oraz artykułu 9 ust. 2a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych(Dz. Urz. UE L 119, s. 1),
b) art. 63 § 2 i art. 133 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w zw. z art. 67 ustawy o finansach publicznych,
c) art. 64 ust. 1 pkt. 2) oraz art. 64 ust. 2 ustawy o finansach publicznych,
d) art. 54 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
6) Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 3) jest przepis
a) artykułu 6 ust. 1 lit. e) oraz artykułu 9 ust. 2a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1)
b) art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, w zw. z art. 67 ustawy o finansach publicznych
c) art. 64 ust. 2 ustawy o finansach publicznych
d) art. 34 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
7) Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 4) jest przepis
a) artykułu 6 ust. 1 lit. e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1)
b) art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej
8) Podstawą prawną przetwarzania danych w celu, o którym mowa w pkt 3, ppkt 5) jest przepis
a) artykułu 6 ust. 1 lit. e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119, s. 1)
b) art. 32, art. 32a i art. 33 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
9) Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat, a w przypadku udzielenia pomocy publicznej przez okres10 lat.
10) Ma Pani/Pan prawo do żądania od ZDMK dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także prawo do przenoszenia Pani/Pana danych.
11) Ma Pani/Pan również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych.
12) Podanie danych: imię, nazwisko i adres lub adres elektroniczny jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją niepodania adresu, (gdy nie ma możliwości ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych) jest pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
13) Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest zobowiązana do podania następujących danych:
a) w wypadku ubiegania się o pomoc de minimis:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
b) w wypadku ubiegania się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
- informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie, których ma być przeznaczona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
c) w wypadku ubiegania się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie - informacji dotyczących wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz informacji o otrzymanej pomocy publicznej, zawierających w szczególności wskazanie dnia i podstawy prawnej jej udzielenia, formy i przeznaczenia, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy.
Podanie danych określonych w lit. a, b i c powyżej jest wymagalne ustawą, a ich brak powoduje, że pomoc publiczna nie może zostać udzielona.
14) Podanie danych w uzasadnieniu wniosku o udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnych wykazujących ważny interes zobowiązanego lub interes publiczny lub względy społeczne lub gospodarcze, w szczególności możliwości płatnicze zobowiązanego jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych uzasadniających udzielenie ulgi w spłacie należności publicznoprawnych uniemożliwia organowi dokonanie ustaleń dotyczących stanu faktycznego sprawy i późniejszej oceny czy zachodzą przesłanki uzasadniające udzielenie ulgi.