Wniosek o wydanie zgody na wjazd na drogę / drogi z ograniczeniem tonażu, będące w zarządzie ZDMK
Stroną w prowadzonym postepowaniu w ZDMK jest Inwestor realizowanego przedsięwzięcia budowlanego, Podmiot Gospodarczy prowadzący działalność przy danej ulicy, Organizator danego wydarzenia / uroczystości / imprezy.
Procedura dotyczy terenów będących w zarządzie ZDMK.
I. Wniosek podpisany przez Wnioskodawcę (na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej procedury) o udzielenie zgody na wjazd na drogę/drogi z ograniczeniem tonażu, będącą / będące w zarządzie ZDMK.
II. Załączniki do wniosku:
WAŻNE!
Dopuszczalna masa całkowita pojazdów musi być zgodna z pierwotnie wydaną zgodą. Pojazdy o większej masie nie będą rozpatrywane e-mailowo - w takim przypadku koniecznym będzie złożenie wniosku do procedury ZDMK-12.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa może wezwać Wnioskodawcę do dostarczenia dodatkowych dokumentów, wynikających z indywidualnego charakteru sprawy m.in. specyfikacja pojazdów, przewidywany harmonogram przejazdów, dokumentacja fotograficzna z miejsca realizacji inwestycji.
Usługa bezpłatna
Dokumenty powinny być składane na dzienniku podawczym, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można przesłać elektronicznie wyłącznie przy użyciu profilu ePUAP (adres strony: www.epuap.gov.pl) oraz przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | ul. Centralna 53 | Poniedziałek: 7:30 - 17.00; wtorek - piątek: 7.30 - 15.30 | brak | 12 616 70 00 |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa - EPUAP | Dokumenty można przesłać przy wykorzystaniu formularza pod nazwą: Pismo ogólne do podmiotu publicznego. Wymagane procedurą dokumenty należy dodać do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego” w formie załączników. W piśmie ogólnym, w polu "Wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo wpisz minimum 3 znaki" należy wybrać Zarząd Dróg Miasta Krakowa. |
Po złożeniu wniosku ZDMK m.in.:
- sprawdzi prawidłowość wypełnienia wniosku;
- oceni czy spełnione zostały wymogi formalno-prawne;
- wyda pisemną zgodę.
1) Protokół inwentaryzacji drogi ( stanowiący wyjściową dokumentację dotyczącą stanu nawierzchni drogi, po której będzie odbywał się ruch technologiczny ) wraz z graficznym przedstawieniem trasy dojazdu do miejsca docelowego oraz dokumentacja fotograficzna sporządzone przez Dział Kontroli Pasa Drogowego ( do 5 dni roboczych), pozytywna opinia Działu Utrzymania Dróg (do 5 dni roboczych),
2) Przy zabudowie wielorodzinnej i wielkopowierzchniowej podstawowym warunkiem wydania zgody na wjazd pojazdów o podwyższonym tonażu jest połączenie terenu realizowanej inwestycji / miejsca wykonywanych prac / z drogą publiczną lub terenem pozostającym w zarządzie ZDMK (zjazd w układzie docelowym lub obsługa komunikacyjna na czas prowadzenia inwestycji). W przypadku stwierdzenia braku w/w zjazdu/obsługi Zarząd Dróg Miasta Krakowa zastrzega sobie prawo do wstrzymania wydania wnioskowanej zgody na wjazd pojazdów do czasu uzyskania przez Inwestora zezwolenia na zajęcie pasa drogowego / innego terenu (będącego w zarządzie ZDMK) w celu budowy zjazdu docelowego lub zezwolenia na obsługę komunikacyjną zgodnie z procedurą zewnętrzną ZDMK-24.
3) W przypadku realizacji inwestycji budowlanych generujących duży ruch samochodów ciężarowych / pojazdów samochodowych (np.: budowa obiektu wielkopowierzchniowego, budowa budynku wielorodzinnego itp.) zgoda 60 dni, do czasu podpisania z Inwestorem umowy na bieżące utrzymanie lub odtworzenie nawierzchni ulic/ulicy, po której/ych prowadzony będzie ruch samochodów ciężarowych / pojazdów samochodowych. Konieczność podpisania umowy cywilnoprawnej jest wypadkową stanu nawierzchni ulicy/ulic, przedmiotu realizowanej inwestycji i przewidywanego przez Wnioskodawcę natężania ruchu samochodów ciężarowych / pojazdów samochodowych.
4) Wnioskodawca realizujący inwestycję budowlaną generującą duży ruch samochodów ciężarowych (np.: budowa obiektu wielkopowierzchniowego, budowa budynku wielorodzinnego itp.) zobowiązany jest do posiadania na terenie budowy myjni kół lub zorganizowania stanowiska, służącego do oczyszczania pojazdów przed opuszczeniem miejsca wykonywanych prac / placu budowy, celem wyeliminowania zanieczyszczenia ulic.
5) Posiadacz zgody zobowiązany jest do bezwzględnego utrzymania czystości w rejonie prowadzonych robót, w szczególności - jezdni dróg prowadzących na teren robót oraz pozostałych elementów pasa drogowego (chodniki itp.).
6) Posiadacz zgody zobowiązany jest na wezwanie ZDMK – do niezwłocznej naprawy wszelkich uszkodzeń drogi i jej elementów, spowodowanych na skutek ruchu pojazdów, których dotyczy wydana zgoda.
7) W przypadku przejazdu samochodów ciężarowych generujących duży ruch po drogach pozostających w okresie gwarancji po wykonanych robotach drogowych warunkiem wydania zgody przez ZDMK będzie podpisanie umowy na bezwzględne odtworzenie nawierzchni w przypadku jej uszkodzeń.
8) ZDMK zastrzega sobie prawo zmiany warunków zawartych w wydanej zgodzie na prowadzenie ruchu pojazdów ciężarowych, wskutek pojawienia się nowych, nieprzewidzialnych na etapie jej wydawania okoliczności, mających znaczący wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, infrastrukturę drogową lub inne czynniki (w tym społeczne).
9) W przypadku braku możliwości bezpośredniego prowadzenia prac z terenu prowadzonej inwestycji ZDMK zastrzega sobie prawo do wstrzymania wydania wnioskowanej zgody do czasu uzyskania przez Inwestora zezwolenia na czasowe zajęcie pasa drogowego/ terenu pozostającego w zarządzie ZDMK zgodnie z procedurą ZDMK – 24.
10) Zgodę na przejazd wydaje się na okres:
a) jednorazowe / jednodniowe na wskazany termin – w przypadku obsługi imprez i uroczystości, celem dowozu lub wywozu do/z terenu posesji wszelkich materiałów wymagających użycia samochodów ciężarowych lub innych pojazdów, przekraczających istniejące ograniczenie tonażowe,
b) na okres do 60 dni – w przypadku realizacji inwestycji wielorodzinnej lub wielkopowierzchniowej, wymagającej sporządzenia i podpisania umowy cywilnoprawnej na bieżące utrzymanie lub odtworzenie nawierzchni ulic.
Po zawarciu umowy zgoda zostaje wydana na okres do 6 miesięcy. W przypadku nie podpisania w/w umowy we wskazanym terminie ZDMK zastrzega sobie prawo do odmowy wydania zgody do czasu jej podpisania.
c) na okres do 4 miesięcy – w przypadku pozostałych wjazdów,
d) na okres do 12 miesięcy – w przypadku ruchu pojazdów ciężarowych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą,
11) Po czasookresie, na który została udzielona zgoda na wjazd, ZDMK (Dział Kontroli Robót Budowlanych i Awarii) dokonuje protokolarnego odbioru drogi. W przypadku braku konieczności korzystania z uzyskanej zgody Wnioskodawca zobowiązany jest do zgłoszenia stanu użytkowanej/ych ulicy/ulic do odbioru w ZDMK.
12) Warunkiem kontynuacji zgody jest złożenie odpowiedniego wniosku/podania bez konieczności przedkładania dokumentów pozostających już w zasobach ZDMK (kontynuację rozumie się jako dochowanie ciągłości terminu obowiązywania zgody)
13) Warunkiem wydania zgody na kolejny czasookres jest należyte wywiązanie się jego posiadacza z zawartych w zgodzie warunków.
14) W przypadku nie wywiązywania się z warunków określonych w wydanej zgodzie oraz w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości wynikających
z prowadzonego ruchu technologicznego oraz w przypadku zaistnienia innych, nieprzewidzianych wcześniej okoliczności, mających znaczący wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, infrastrukturę drogową lub inne czynniki (w tym społeczne) ZDMK zastrzega sobie prawo do wstrzymania wydanej zgody oraz do przekazania sprawy do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej w Krakowie oraz do Inspekcji Transportu Drogowego celem podjęcia stosownych działań.
Do jednego miesiąca od dnia złożenia kompeltu dokumentów, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Zarząd Dróg Miasta Krakowa | Dział Zajętości na cel Robót Budowlanych i Awarii |
Nie dotyczy.
Nie dotyczy.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Miasta Krakowa z siedzibą: ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja związana z rozpatrzeniem sprawy, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Informujemy Panią/Pana, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania zgody na wjazd na drogę/drogi z ograniczeniem tonażu, będące w zarządzie ZDMK.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości wydania zezwolenia lub jego odbioru za pośrednictwem osoby trzeciej, decyzji administracyjnej / zawarcia umowy cywilnoprawnej, na czasowe zajęcie pasa drogowego/drogi wewnętrznej/innego terenu. Administrator nie przewiduje profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Informujemy, że ma Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania; Ponadto ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres 5 lat wynikający z zapisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r.
o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2020 poz. 164 ze zm.) w związku z Instrukcją Kancelaryjną, Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, Instrukcją Archiwalną, stanowiącymi załącznik do Zarządzenia Nr 130/2017 Dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych (ze zm.).
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: iod@zdmk.krakow.pl
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), w związku art. 19 ust. 1., art. 20 pkt. 12, 14 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (ze zm.).