osobiście w Urzędzie Miasta Krakowa ul. Wielicka 28A.
Opisz dokładnie co, kiedy i w miarę możliwości, gdzie zgubiłeś/aś a Urzędnik udzieli Ci odpowiedzi, czy rzecz, którą opisujesz, znajduje się w depozycie Biura Rzeczy Znalezionych.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy każdej osoby, która poszukuje swojej zagubionej rzeczy.
Kryteria dla realizacji usług
Usługa dotyczy każdej osoby, która poszukuje swojej zagubionej rzeczy.
Wymagane dokumenty
Zapytanie o rzecz znalezioną.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach, w których można składać dokumenty, zawarte są w tabeli.
Więcej informacji o rzeczach znalezionych możesz również uzyskać poprzez adres e-mail: brz@um.krakow.pl
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Do Spraw Kwalifikacji Wojskowej, Prowadzenia Rejestrów i Biura Rzeczy Znalezionych
ul. Wielicka 28A, I piętro, pok. 114 30-552 Kraków
Po zapytaniu o rzecz znalezioną Biuro Rzeczy Znalezionych weryfikuje fakt posiadania w depozycie wskazanej rzeczy i niezwłocznie przekazuje informację klientowi.
Informacje dodatkowe
Biuro Rzeczy Znalezionych przyjmuje rzeczy znalezione na terenie Gminy Miejskiej Kraków, a także rzeczy znalezione przez osoby mające miejsce zamieszkania w Krakowie.
Rzeczy znalezione w budynku publicznym, innym budynku lub pomieszczeniu otwartym dla publiczności albo środku transportu publicznego oddawane są przez znalazcę zarządcy tego budynku lub środka transportu, który ma obowiązek po 3 dniach przekazać je właściwemu staroście.
Starosta może odmówić przyjęcia rzeczy, których szacunkowa wartość nie przekracza 100 zł.
Informujemy, iż osoby poszukujące swoich rzeczy winny się również skontaktować z najbliższym komisariatem Policji lub Strażą Miejską, a w przypadku zgubienia przedmiotów w środku transportu publicznego lub pomieszczeniu zamkniętym - z właściwym zarządcą (np. MPK S.A. w Krakowie - tel. 12 191 50, zarządcą (ochroną) galerii handlowej, kina, korporacji taksówkarskiej etc.).
Termin załatwienia
Odpowiedź na pytanie dotyczące rzeczy znalezionych otrzymasz niezwłocznie, gdy urzędnik zweryfikuje czy poszukiwana rzecz została oddana do Biura Rzeczy Znalezionych.
Ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
Obowiązek informacyjny
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji zadań, tj. Udzielanie inforamcji na temat rzeczy znalezionych.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym mogą ulec zniszczeniu
Masz prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Odbiorcą danych osobowych tj. imienia informacji o wydaniu rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru oraz o jej adresie zamieszkania jest znalazca rzeczy, który zażądał wypłaty znaleźnego na podstawie art. 10 ust. 1 w zw. z art. 18 ust. 3 ustawy o rzeczach znalezionych.
Podanie danych osobowych tj. imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL informacji o wydaniu rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
Podanie danych osobowych tj. telefonu kontaktowego oraz adresu e-mail, w celu przekazywania przez administratora istotnych informacji związanych z prowadzonym postępowaniem jest dobrowolne.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie pkt 4 oraz 5 stanowi przepis prawa: art. 10 ust. 1 w zw. z art. 18 ust. 3 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych w zakresie pkt 6 jest Twoja zgoda zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
adres – e-mail: iod@um.krakow.pl
adres pocztowy: pl. Wszystkich Świętych 3/4, 31-004 Kraków