Wnoszenie składników majątku Gminy Miejskiej Kraków innych niż nieruchomości do spółek prawa handlowego jako wkład niepieniężny (aport) NW-3
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Biuro Nadzoru Właścicielskiego
Krótki opis usługi
Jeśli jesteś spółką prawa handlowego, która realizuje lub ma zamiar realizować zadania własne Gminy Miejskiej Kraków i chcesz nabyć składniki majątku Gminy Miejskiej Kraków, inne niż prawo własności nieruchomości, w zamian za akcje lub udziały, na potrzeby realizacji tych zadań:
Przygotuj wniosek o wniesienie wkładu niepieniężnego zawierający wszystkie istotne informacje, wraz ze szczegółowym opisem przedmiotu aportu oraz uzasadnieniem zawierającym planowane jego przeznaczenie.
Dołącz niezbędne dokumenty wskazane w sekcji Wymagane dokumenty.
Przekaż do Biura Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta Krakowa przygotowany wniosek wraz z załącznikami w dogodny dla Ciebie sposób i oczekuj na informacje o dalszych etapach postępowania, które zależeć będą od analizy stanu faktycznego i prawnego wnioskowanego majątku.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy spółek prawa handlowego z udziałem Gminy Miejskiej Kraków lub spółek prawa handlowego, do których Gmina Miejska Kraków przystępuje.
Kryteria dla realizacji usług
Wnioskodawcą może być spółka prawa handlowego w której Gmina Miejska Kraków posiada udziały lub akcje, lub spółka do której Gmina Miejska Kraków zamierza przystąpić. Wnioskiem o aport objęte może być należące do Gminy Miejskiej Kraków prawo własności składników majątku ujętych w ewidencji środków trwałych Gminy Miejskiej Kraków, posiadających zdolność aportową. Postępowanie dotyczy majątku, który będzie wykorzystywany przez Spółkę do realizacji jej statutowych zadań.
Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek o aport wraz ze szczegółowym opisem przedmiotu aportu oraz uzasadnieniem zawierającym planowane jego przeznaczenie. (oryginał)
Oświadczenie o pokryciu kosztów przeprowadzonego postępowania, tj. m. in. kosztów związanych z ustaleniem wartości aportu (w szczególności kosztów wykonania dokumentu określającego wartość aportu przez uprawniony podmiot), kosztów notarialnych, kosztów dokumentacji związanej z analizą pomocy publicznej zlecanej do wykonania podmiotom zewnętrznym oraz koszty innych działań niezbędnych w postępowaniu.
W uzasadnionych przypadkach, za zgodą obu stron niezbędne dokumenty przygotowywane są przez Wnioskodawcę.
Opłaty
Ta usługa jest bezpłatna.
Strona ponosi koszty: związane z ustaleniem wartości aportu, czynności notarialnych, wpisów sądowych oraz koszty innych działań, których podjęcie jest niezbędne do wniesienia aportu.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wniosek o aport można złożyć elektronicznie, na adres mailowy Biura Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta Krakowa: nw.umk@um.krakow.pl.
Aby skorzystać z usługi, należy złożyć pisemny lub elektroniczny wniosek o aport wraz ze szczegółowym opisem wnioskowanego majątku oraz uzasadnieniem aportu, zawierającym planowane przeznaczenie składników majątku wraz z wymaganymi załącznikami. Dalsze czynności będą realizowane w
zależności od informacji przedstawionych we wniosku oraz stanu faktycznego i prawnego wnioskowanego majątku.
Dopuszczalna forma podpisu elektronicznego
Podpis zaufany
Podpis kwalifikowany
Podpis osobisty
Sposób realizacji usługi
Złożony wniosek jest weryfikowany oraz analizowany w szczególności: pod względem formalnym, uzasadnienia wniesienia aportu, przydatności składników majątku na potrzeby Gminy Miejskiej Kraków.
W trakcie postępowania ustalona zostaje wartość wnoszonego majątku, określona zostaje ilość obejmowanych akcji lub udziałów spółki, analizowana jest kwestia podatku od towarów i usług oraz kwestia pomocy publicznej.
W trakcie postępowania pozyskiwane jest zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie wniesienia aportu w postaci wnioskowanego majątku.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku zawierana jest umowa w formie pisemnej (ewentualnie, w zależności od przedmiotu aportu oraz woli wnioskodawcy w formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym lub w formie aktu notarialnego).
W przypadku odmowy – pismo Dyrektora Biura Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta Krakowa informujące o negatywnym rozpatrzeniu wniosku.
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Biuro Nadzoru Właścicielskiego, w tym informacji o treści krajowego rejestru sądowego w Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego dostępnych w systemie internetowym www.ms.gov.pl, bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Informacje dodatkowe
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Biuro Nadzoru Właścicielskiego, w tym informacji o treści krajowego rejestru sądowego w Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego dostępnych w systemie internetowym www.ms.gov.pl, bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Termin załatwienia
Do 1 miesiąca od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Opinie właściwych komórek organizacyjnych i miejskich jednostek organizacyjnych,
Dokument określający wartość aportu sporządzony przez odpowiedni podmiot lub inny dokument zawierający określenie wartości (księgowej) przedmiotu aportu,
Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie wniesienia aportu do spółki prawa handlowego należącej do Gminy Miejskiej Kraków,
Analiza dotycząca wystąpienia pomocy publicznej związanej z wniesieniem aportu (np. Test Prywatnego Inwestora),
Uchwała walnego zgromadzenia/ zgromadzenia wspólników w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki oraz zmiany statutu/ umowy spółki lub uchwała Zarządu Spółki w przypadku ustanowienia kapitału docelowego,
Umowa objęcia akcji/ formularz zapisu na akcje/ oświadczenie o objęciu udziałów.
Podstawa prawna
Art. 14 §1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych.
Art. 12 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej.
Obowiązek informacyjny
Administratorem danych osobowych czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe, jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Dane kontaktowe: adres pocztowy – Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, adres e-mail: iod@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o aport oraz kontroli przebiegu i terminowości załatwienia wniosku. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna” w oparciu, o które realizowane są zadania Biura Nadzoru Właścicielskiego Urzędu Miasta Krakowa.
Podanie danych osobowych osób reprezentujących spółkę ma charakter obowiązkowy, celem dokonania weryfikacji reprezentacji spółki. Konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy.
Osoba, której dane są przetwarzane posiada prawo do żądania od administratora dostępu do dotyczących jej danych osobowych oraz do ich sprostowania. Z uwagi na okoliczność, że Prezydent Miasta Krakowa musi mieć pewność, że nie zostaną udostępnione dane osobom nieuprawnionym, dlatego też w przypadku powzięcia wątpliwości co do tożsamości osoby, która wnioskuje o dostęp do danych lub zażąda ich sprostowania, może zaistnieć konieczność skierowania - w ramach procedury autoryzacji - prośby o dodatkowe informacje weryfikujące. W przypadkach określonych przepisami prawa osoba, której dane są przetwarzane ma również prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia sprzeciwu – z przyczyn związanych z szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych, a także do usunięcia tych danych.
Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym ich profilowaniu.
W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych w Urzędzie Miasta Krakowa narusza przepisy o ochronie tych danych, osoba, której dane są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane osobowe w zakresie rozpatrywania wniosku o aport będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, na potrzeby której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez okres co najmniej 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.