Udostępnianie znaków towarowych Gminy Miejskiej Kraków KP-4
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Kancelaria Prezydenta
Krótki opis usługi
Udzielenia zgody/brak zgody na wykorzystanie znaków towarowych Gminy Miejskiej Kraków.
Jeśli chcesz wykorzystać znaki towarowe Gminy Miejskiej Kraków:
złóż wniosek
po rozpotrzeniu otrzymasz stosowną informację
Kogo dotyczy usługa
Osób fizycznych, prawnych oraz jednostek prowadzących działalność gospodarczą lub inną niż gospodarcza:
mających związek z Gminą Miejską Kraków i/lub mających znaczenie dla jej rozwoju i promocji,
podejmujących działania o znaczącej wartości edukacyjnej, poznawczej, promocyjnej, prestiżowej, w tym z gwarancją najwyższej jakości świadczonych usług.
Kryteria dla realizacji usług
Znaki towarowe Gminy Miejskiej Kraków mogą być używane przez następujące podmioty:
Współorganizujące przedsięwzięcia/współpracujące/partnerstwo z udziałem Miasta mające znaczenie dla rozwoju i promocji Gminy Miejskiej Kraków – po uzyskaniu uprzedniej zgody:
Kierującego komórką organizacyjną UMK/miejską jednostką organizacyjną odpowiedzialnego za przedsięwzięcie/ udział w partnerstwie oraz wykorzystanie znaku towarowego;
Dyrektora Kancelarii Prezydenta w odniesieniu do szczególnych znaków towarowych:
Stołeczne Królewskie Miasto Kraków,
Zapis Hejnału,
Tartan krakowski,
Herb uproszczony
Organizujące przedsięwzięcia bez udziału Miasta mające związek z Gminą Miejską Kraków i/lub mające znaczenie dla jej rozwoju i promocji; podejmujące działania o znaczącej wartości edukacyjnej, poznawczej, promocyjnej, prestiżowej, w tym z gwarancją najwyżej jakości świadczonych usług – po uzyskaniu uprzedniej zgody:
Dyrektora Kancelarii Prezydenta w odniesieniu do szczególnych znaków towarowych:
Stołeczne Królewskie Miasto Kraków,
Zapis Hejnału,
Tartan krakowski,
Herb uproszczony
Dyrektora Wydziału Komunikacji Społecznej w odniesieniu do powszechnych znaków towarowych tj. graficzny/słowno-graficzny „Kraków”/akceptacja w zakresie zgodności z Systemem Identyfikacji Wizualnej;
W wyjątkowych sytuacjach podejmujące działania bez udziału Miasta; niemające związku z Gminą Miejskiej Kraków i/lub nie mające znaczenia dla jej rozwoju i promocji; wnioskujące o wyrażenie zgody na jednorazowe korzystanie ze znaku towarowego w celu firmowania własnych towarów/usług w związku z prowadzoną działalnością – po uzyskaniu uprzedniej zgody Dyrektora Kancelarii Prezydenta.
Wymagane dokumenty
Wniosek o udostępnienie znaków towarowych Gminy Miejskiej Kraków (z zastrzeżeniem, że wniosek przedkłada wnioskodawca, który nie wnioskował o organizację przedsięwzięcia współpraca/współorganizacja przedsięwzięcia/partnerstwo z komórkami organizacyjnymi UMK/miejskimi jednostkami organizacyjnymi).
Aktualne dane identyfikujące działalność gospodarczą, zawodową, samorządową, społeczną lub inną wnioskodawcy.
Wizualizację graficzną towaru/przedmiotu/usługi lub program przedsięwzięcia/wydarzenia kulturalnego, artystycznego, naukowego itp.
Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem), w przypadku składania wniosku przez osobę nieupoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy na podstawie dokumentu rejestrowego.
W wyjątkowych sytuacjach, gdy wnioskodawca podejmuje działania bez udziału Miasta; niemające związku z Gminą Miejskiej Kraków i/lub nie mające znaczenia dla jej rozwoju i promocji, a także wniosek dotyczy zgody na jednorazowe korzystanie ze znaku towarowego w celu firmowania własnych towarów/usług w związku z prowadzoną działalnością.Plan finansowy (określający spodziewane przychody i/lub koszty) działania/przedsięwzięcia.
Opłaty
Udostępnienie znaku towarowego następuje nieodpłatnie lub odpłatnie.
Odpłatnie: w wyjątkowych sytuacjach, gdy wnioskodawca podejmuje działania bez udziału Miasta; niemające związku z Gminą Miejskiej Kraków i/lub nie mające znaczenia dla jej rozwoju i promocji, a także wniosek dotyczy zgody na jednorazowe korzystanie ze znaku towarowego w celu firmowania własnych towarów/usług w związku z prowadzoną działalnością.
Opłatę za użycie znaku towarowego nalicza się według następujących zasad: 6% wartości spodziewanych przychodów obliczonych na podstawie planu finansowego (określającego spodziewane przychody i/lub koszty) działania/przedsięwzięcia.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Stacjonarnie: dokumenty można składać na dzienniku podawczym w każdej lokalizacji Urzędu Miasta Krakowa.
Pocztą email na adres: prezydent@um.krakow.pl
Pocztą na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków
Tłumaczenie informacji o usłudze w polskim języku migowym
Loading the player...
Dodatkowe dokumenty uzyskiwane w postępowaniu przez komórkę organizacyjną poza formalnym wnioskiem i załącznikami
Opinia merytoryczna właściwej wewnętrznej komórki organizacyjnej/miejskiej jednostki organizacyjnej.
Podstawa prawna
Zarządzenie Nr 3917/2022 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie organizacji i szczegółowego zakresu działania Kancelarii Prezydenta.
Zarządzenie Nr 760/2021 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 22 marca 2021 r. w sprawie ustalenia „Zasad zarządzania znakami towarowymi Gminy Miejskiej Kraków”.
Art. 163 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
Obowiązek informacyjny
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: kp.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celuzawarcia, wykonania i rozliczenia umowy, której jest Pan/Pani stroną oraz prowadzenia ewidencji umów zawieranych z Gminą Miejską Kraków.
Dane osobowe są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Znaki i symbole Miasta, wartości niematerialne.
Informujemy, że:
Ma Pan/Pani prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
Dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia umowy, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jestwarunkiem zawarcia, wykonania i rozliczenia umowy i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia umowy.
Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią:
ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (w celu zawarcia umowy),
art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (w celu wykonania umowy),
ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (w celu prawidłowego rozliczenia umowy oraz prowadzenia ewidencji umów),
gdy ma to zastosowanie – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. prawnie uzasadniony interes administratora (w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń wynikających z umowy).
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl