Dotacja celowa na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, nie stanowiących jej wyłącznej własności
KD-11
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Krótki opis usługi
Wypełnienie wniosku o udzielenie dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy obiektach zabytkowych.
Dołączenie wymaganych załączników (wymienionych w punkcie "Wymagane dokumenty").
Złożenie wniosku.
Kogo dotyczy usługa
Osoby prawne
Osoby fizyczne
Jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi
posiadające tytuł prawny do zabytku, którego dotyczy wniosek
Kryteria dla realizacji usług
Zabytek musi być położony na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Zabytek nie może stanowić wyłącznej własności Gminy Miejskiej Kraków.
Zabytek musi być wpisany do rejestru zabytków lub znajdować się w gminnej ewidencji zabytków.
Złożony wniosek musi zawierać komplet wymaganych dokumentów.
Wymagane dokumenty
Wniosek podmiotu posiadającego tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego (druk wniosku stanowi załącznik nr 1 do procedury);
Dokumenty wymagane, stanowiące załączniki do wniosku:
dokument potwierdzający wpis obiektu do rejestru zabytków lub zaświadczenie, że zabytek, którego dotyczy wniosek znajduje się w gminnej ewidencji zabytków,
aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do władania zabytkiem (odpis z księgi wieczystej potwierdzony za zgodność ze stanem faktycznym oraz, w przypadku wnioskodawców nie będących właścicielami bądź użytkownikami wieczystymi zabytku, dokument potwierdzający prawo do dysponowania zabytkiem),
dokument poświadczający prawo osoby/osób upoważnionych do reprezentowania wnioskodawcy do składania oświadczeń woli i zaciągania w jego/ich imieniu zobowiązań finansowych,
zgoda właściciela (współwłaścicieli) zabytku na przeprowadzenie prac lub robót będących przedmiotem wniosku o udzielenie dotacji, w przypadku gdy to nie oni są wnioskodawcami,
obowiązujący dokument właściwego organu ochrony zabytków informujący o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie prac lub robót, na które ma być udzielona dotacja lub pisemną informację, że nie jest on wymagany przepisami prawa,
projekt i obowiązujące pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają uzyskania takiego pozwolenia lub pisemną informację, że nie są one wymagane przepisami prawa,
kosztorys inwestorski wraz z informacją uwzględniającą stawkę i kwotę podatku VAT,
program prac konserwatorskich (jeżeli wymagany jest przepisami prawa) lub specyfikację planowanych prac lub robót, na które ma być udzielona dotacja,
pełnomocnictwo, jeżeli wnioskodawca reprezentowany jest przez przedstawiciela,
wydruk dokumentacji fotograficznej stanu zachowania zabytku (jeżeli brak w programie prac konserwatorskich),
oświadczenie wnioskodawcy, że co do zabytku objętego wnioskiem nie toczy się postępowanie w sprawie wpisania do rejestru zabytków (w przypadku zabytków znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków),
w przypadku prowadzenia przez wnioskodawcę działalności gospodarczej lub gdy obiekt wykorzystywany jest na prowadzenie działalności:
wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie jakie właściciel obiektu otrzymał w roku podatkowym, w którymubiega się o pomocoraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o nieotrzymywaniu takiej pomocy w tym okresie (druk zaświadczenia stanowi załącznik nr 2 do procedury),
informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de mninimis. Informację przekazuje się na formularzu, którego wzór zawiera aktualny załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz. 311 ze zm.) obowiązujący w dniu składania wniosku.
Opłaty
Za złożenie wniosku nie jest pobierana opłata.
Jedynie w przypadku dołączenia do wniosku pełnomocnictwa pobierana jest opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
opłata skarbowa za udzielnie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
17
kasa UMK
; przelew
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wniosek można:
Złożyć osobiście na dzienniku podawczym Magistratu.
Przesłać na adres: Urząd Miasta Krakowa, Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31 - 004 Kraków
(z adnotacją o treści: KD- dotacja na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy obiektach zabytkowych)
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Dziennik podawczy Urzędu Miasta Krakowa (Kancelaria Magistratu- OR-01)
Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31 - 004 Kraków
7.30-15.30
brak
-
Sposób realizacji usługi
Złożenie wniosku przez wnioskodawcę.
Wstępna weryfikacja wniosków pod względem merytoryczno - prawnym.
Opiniowanie wniosków przez Komisję opiniującą wnioski o udzielenie dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, nie stanowiących jej wyłącznej własności.
Ewentualne przyznanie dotacji celowej przez Radę Miasta Krakowa na wniosek Prezydenta Miasta Krakowa - Uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Miejskiej Kraków z przeznaczeniem na realizowane w danym roku kalendarzowym prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, nie stanowiących jej wyłącznej własności, wskazująca obiekty zabytkowe i konkretny zakres prac, na który może zostać przyznana dotacja.
Zawarcie umowy o udzieleniu dotacji celowej ze wskazanymi w ww. uchwale beneficjentami.
Informacje dodatkowe
Dofinansowaniem objęte są prace, których realizacja planowana jest na rok następujący po roku złożenia wniosku,
Wnioski o udzielenie dotacjiskłada się do 31 października każdego roku,
Ddofinansowanie nie obejmuje refundacji tj. zwrotu kosztów poniesionych przed podpisaniem stosownej umowy z Gminą,
Wnioski złożone po terminie, niekompletne, niepodpisane lub podpisane przez osoby nieuprawnione nie podlegają rozpatrzeniu,
Złożenie wniosku o udzielenie dotacji nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje się również przyznania dotacji w wysokości oczekiwanej przez wnioskodawcę,
Przy rozpatrywaniu wniosków o udzielenie dotacji celowej nie mają zastosowania przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego,
Wniosek można pobrać ze strony internetowej Urzędu Miasta Krakowa: (załącznik do procedury) lub otrzymać w formie papierowej w Wydziale Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Referacie ds. Dziedzictwa Kulturowego przy ul. św. Krzyża 1 w Krakowie.
Termin załatwienia
Sporządzenie umowy o udzieleniu dotacji celowej następuje po podjęciu uchwały Rady Miasta Krakowa, o której mowa w sekcji "Sposób realizacji usługi ".
Art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Uchwała Nr CII/2665/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 23 maja 2018 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, nie stanowiących jej wyłącznej własności.
Obowiązek informacyjny
Wskazanie administratora
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Wskazanie inspektora ochrony danych
W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji zadania wynikającego z przepisów uchwały nr CII/2665/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 23 maja 2018 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze Gminy Miejskiej Kraków, nie stanowiących jej wyłącznej własności (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2018 r. poz. 4010 ze zm.).
W innych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści wystąpienia do organu administracji publicznej.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem obowiązkowym, wynikającym z cytowanej wyżej uchwały Rady Miasta Krakowa. Ponadto dane osobowe mogą pochodzić z systemów informatycznych, do których organ ma dostęp zgodnie z przepisami prawa lub od osób trzecich i innych podmiotów.
Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwi prowadzenie sprawy związanej z realizacją złożonego przez Panią/Pana wniosku o udzielenie dotacji celowej na prace przy zabytku.
Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych
Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania.
Okresy przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności z instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
Prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
Prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne
Prawo do żądania usunięcia danych osobowych- w przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
Prawo do przenoszenia danych.
Realizacja powyższych uprawnień musi być zgodna z przepisami prawa na podstawie, których odbywa się przetwarzanie danych, w tym z zasadami wynikającymi z cytowanej wyżej uchwały Rady Miasta Krakowa czy archiwizacji.
Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej cofnięcia. Konsekwencją cofnięcia zgody na przetwarzanie danych jest brak możliwości realizowania złożonego przez Panią/Pana wniosku o udzielenie dotacji celowej. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Profilowanie
Administrator nie przewiduje zautomatyzowanego podejmowaniu decyzji, w tym profilowania na podstawie Pani/Pana danych osobowych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.