Usługa realizowana jest na wniosek dotyczący oddania w użytkowanie wieczyste w drodze bezprzetargowej nieruchomości.
Dotychczasowych użytkowników wieczystych nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków lub Skarbu Państwa.
Z usługi mogą skorzystać dotychczasowi użytkownicy wieczyści nieruchomości, której prawo użytkowania wieczystego wygasło na skutek upływu okresu ustalonego w umowie lub decyzji administracyjnej.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem może dokonać notariusz lub występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem lub radcą prawnym, a także instytucja, która dokument wydała.
Wnioskodawca w przypadku zawarcia umowy notarialnej ponosi koszty materiałów geodezyjno – kartograficznych, ewentualnego podziału geodezyjnego, operatu szacunkowego, umowy notarialnej oraz wpisów sądowych.
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. Kasprowicza 29 31-523 Kraków | 7:30 - 15:30 | brak | 12 616 9861; 12 616 9860; 12 616 9859; 12 616 9858; 12 616 9857; 12 616 9948; 12 616 9934; 12 616 9827; 12 616 9826; |
Zbywanie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego odbywa się co do zasady w drodze przetargu. Zgodnie jednak z art. 37 ust. 3a ustawy o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, albo odpowiednia rada lub sejmik województwa, w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego, mogą podjąć odpowiednio zarządzenie albo uchwałę o odstąpieniu od zbycia w drodze przetargu nieruchomości w stosunku do których wygasło użytkowanie wieczyste na skutek upływu okresu ustalonego w umowie lub decyzji administracyjnej, jeżeli o nabycie nieruchomości ubiega się dotychczasowy użytkownik wieczysty nieruchomości albo jego spadkobierca. Jednocześnie art. 71 ust. 5 pkt 2 ustawy stanowi, iż pierwszej opłaty z tytułu ustanowienia prawa użytkowania wieczystego nie pobiera się w przypadku zawarcia kolejnej umowy o oddanie gruntu w użytkowanie wieczyste, o której mowa w art. 37 ust.3a pkt 2, jeżeli od wygaśnięcia użytkowania wieczystego nie upłynęły 3 lata.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji - podpisania protokołu z rokowań stanowiącego podstawę do zawarcia umowy notarialnej zbycia nieruchomości.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat Zbywania Nieruchomości w Trybie Bezprzetargowym |
Wydział Skarbu Miasta | Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa |
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, w tym informacji o treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, w systemie internetowym www.ms.gov.pl, danych Krajowego Rejestru Sądowego, raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwer Danych Przestrzennych) bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A). Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.