Usługa realizowana jest na wniosek o dokonanie sprostowania decyzji/postanowienia o wywłaszczeniu/odszkodowaniu w przypadku wystąpienia błędów pisarskich, rachunkowych lub innych oczywistych omyłek.
Z wnioskiem o sprostowanie decyzji administracyjnej/postanowienia może wystąpić strona postępowania w którym wydana została decyzja/postanowienie zawierające omyłkę oraz podmioty na prawach strony. Postępowanie to może być również wszczęte z urzędu.
Występujące w decyzjach i postanowieniach błędy pisarskie i rachunkowe oraz oczywiste omyłki.
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. Kasprowicza 29 31-523 | 7:30-15:30 | brak | 12 616 9804; 12 616 9805; 12 616 9806; 12 616 5763; |
Weryfikacja wniosku pod względem formalnym.
Sprostowanie decyzji administracyjnej/ postanowienia lub odmowa sprostowania decyzji administracyjnej/postanowienia następuje w formie postanowienia.
Tryb sprostowania decyzji administracyjnej/postanowienia, nie może być wykorzystywany do znoszenia wad istotnych, a tym bardziej kwalifikowanych.
Trybu tego nie można zastępować uchyleniem lub zmianą decyzji administracyjnej.
Sprostowanie decyzji powoduje, że elementy sprostowania stają się integralną częścią decyzji.
1 miesiąc, a w sprawie szczególnie skomplikowanej 2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania, z możliwością przedłużenia terminu załatwienia sprawy stosowanie do przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat Wywłaszczeń i Odszkodowań za Przejęte Nieruchomości |
Na postanowienie o sprostowaniu oczywistej omyłki przysługuje zażalenie do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia (art. 113 § 3 w związku z art. 141 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Art. 113 oraz art. 123-126 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A). Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.