Usługa realizowana jest w celu zniesienia współwłasności nieruchomości poprzez fizyczny podział rzeczy wspólnej – umowa w formie aktu notarialnego.
Współwłaściciele nieruchomości pozostających we współwłasności z Gminą Miejską Kraków lub Skarbem Państwa.
Złożenie przez współwłaścicieli nieruchomości wniosku o zniesienie współwłasności nieruchomości poprzez fizyczny podział rzeczy wspólnej.
Podjęcie postępowania o zniesienie współwłasności nieruchomości możliwe tylko w przypadku ustalonego i ujawnionego w księgach wieczystych, aktualnego kręgu współwłaścicieli nieruchomości.
Pisemny wniosek współwłaścicieli ujawnionych w księdze wieczystej o zniesienie współwłasności nieruchomości poprzez fizyczny podział rzeczy wspólnej /oryginał/.
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków.
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. Kasprowicza 29 31-523 | 7:30 - 15:30 | brak | 12 616 9804; 12 616 9805; 12 616 9806; 12 616 5763; |
Link do portalu | Wytyczne |
---|---|
Pismo ogólne do urzędu | - |
Analiza złożonego wniosku oraz dokumentów, uzyskanie pozytywnych opinii merytorycznych Wydziałów Urzędu Miasta Krakowa i Miejskich Jednostek Organizacyjnych, przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego, zgromadzenie materiału dowodowego, umowa w formie aktu notarialnego, w przypadku odmowy – pismo Wydziału Skarbu Miasta kończące sprawę.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji do zawarcia aktu notarialnego.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat Współwłasności, Zasiedzeń, Rozwiązywania Umów Użytkowania Wieczystego i Roszczeń Osób Prawnych |
Wydział Skarbu Miasta | Referat Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa |
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa. Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Strona ma prawo do żądania od administratora dostępu do Swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie (zgodnie z kategorią archiwalną A). Strona ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy. Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią przepisy prawa wskazane w procedurze w sekcji „podstawa prawna”, w oparciu o które realizowane są zadania Wydziału Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e mail: iod@um.krakow.pl.