Wyrażenie zgody, w formie zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa, na wykonanie przez użytkownika prac budowlanych przekraczających zakres zwykłego zarządu nieruchomością Gminy Miejskiej Kraków w tym wykonanie likwidacji obiektów budowlanych.
Osoby fizyczne i osoby prawne, które posiadają prawo użytkowania nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków ustanowione na podstawie umowy notarialnej lub decyzji administracyjnej.
Z wnioskiem o wyrażenie zgody na wykonanie prac budowlanych przekraczających zakres zwykłego zarządu nieruchomością w tym wykonanie likwidacji obiektów budowlanych występuje użytkownik nieruchomości.
Za prawidłowe i zgodne z prawem przeprowadzenie prac odpowiedzialny jest użytkownik, który zobowiązany jest uzyskać wszelkie prawem przewidziane zezwolenia dotyczące wykonania prac.
Do czynności zwykłego zarządu zalicza się wszelkie czynności, mające na celu utrzymanie rzeczy w dotychczasowym stanie oraz zarządzanie nią dla umożliwienia korzystania i pobierania pożytków.
Potwierdzenia za zgodność z oryginałem może dokonać: instytucja, która dokument wydała; notariusz; występujący w sprawie pełnomocnik strony będący adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym, a także upoważniony pracownik Wydziału Skarbu Miasta.
Usługa jest bezpłatna, nie podlega również opłacie skarbowej (zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 litera h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej).
Wymagane dokumenty można złożyć na dowolnym dzienniku podawczym Urzędu Miasta Krakowa lub przesłać pocztą na adres: Wydział Skarbu Miasta Urzędu Miasta Krakowa, ul. Kasprowicza 29, 31-523 Kraków
Nazwa | Adres | Godziny otwarcia | Umówienie wizyty | telefon |
---|---|---|---|---|
Wydział Skarbu Miasta | ul. Kasprowicza 29 31-523 Kraków | 7:30 - 15:30 | brak | 12 616 9804; 12 616 9805; 12 616 9806; 12 616 5763; |
Po złożeniu przez użytkownika wniosku, w razie potrzeby: przeprowadzane są oględziny nieruchomości, uzyskiwane są opinie merytoryczne innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych oraz gromadzona jest dokumentacja geodezyjno –prawna konieczna do realizacji wniosku.
Następnie przygotowywane jest zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa dotyczące wyrażenia zgody lub odmowy wyrażenia zgody na przeprowadzenie wnioskowanych prac.
Dopuszcza się możliwość wykorzystania dokumentów i danych, którymi dysponuje Wydział Skarbu Miasta, dot. treści ksiąg wieczystych dostępnych w Portalu Podsystemu Dostępu do Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych, dostępnym w systemie internetowym www.ms.gov.pl, raportów oraz wydruków map z programu ISDP (Internetowy Serwis Danych Przestrzennych) bez wzywania wnioskodawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów oraz jako kontrola aktualności przedłożonych dokumentów.
Do 2 miesięcy od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji.
Nazwa podmiotu | Struktura podrzędna |
---|---|
Wydział Skarbu Miasta | Referat ds. Trwałego Zarządu i Użytkowania |
Art. 11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
„Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem można się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gs.umk@um.krakow.pl.
Dane osobowe przetwarzane są w celach związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa.
Dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Podmioty uczestniczące w obrocie nieruchomościami.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw. Adres: e-mail: iod@um.krakow.pl.”