Udostępnianie kopii dokumentów geodezyjnych i kartograficznych z archiwum powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
GD-3
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Geodezji
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać kopie dokumentów geodezyjnych i kartograficznych z archiwum powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wykonaj poniższe czynności:
Udaj się do Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą stosowny wniosek wraz z ewentualnymi załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”), lub złóż wniosek drogą elektroniczną.
Po złożeniu wniosku otrzymasz informację o wysokości opłaty, którą zobowiązany jesteś uiścić, aby uzyskać wnioskowany dokument.
Zapłać naliczoną opłatę (szczegóły w sekcji „Opłaty”) i doręcz potwierdzenie urzędnikowi.
Po zakończeniu postępowania otrzymasz od urzędnika wnioskowany dokument.
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy:
Mieszkańców,
Wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych.
Kryteria dla realizacji usług
W przypadku, gdy chcesz pozyskać materiały powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, które będą służyć do czynności dowodowych, prowadzonych w ramach postępowań administracyjnych, procesowych, a nie są przeznaczone do powszechnego udostępnienia, musisz udokumentować swój interes prawny. Aby udokumentować interes prawny dołącz do wniosku w formie załączników wezwania, zawiadomienia lub inne pisma zawierające:
nazwę organu prowadzącego czynności w postępowaniu administracyjnym, procesowym,
numer sygnatury sprawy,
charakter, w jakim występuje osoba zamawiająca materiały.
W przypadku, gdy zamawiane materiały będą przeznaczone:
dla celów dydaktycznych,
dla prowadzonych z urzędu, przez organ administracji rządowej i samorządowej, postępowań administracyjnych,
dla realizacji zadań wynikających z programów rządowych finansowanych ze środków budżetowych i pomocowych,
- dołącz do wniosku oryginał dokumentu potwierdzającego ww. cel (np. dla celów dydaktycznych będzie to dokument z właściwej placówki oświatowej potwierdzający przekazanie materiałów).
Wymagane dokumenty
Informacje o wymaganych dokumentach:
Nazwa dokumentu
W jakim przypadku
Kogo dotyczy
Pełnomocnictwo
Gdy wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik
Pełnomocnika
Wezwania, zawiadomienia lub inne pisma zawierające:
nazwę organu prowadzącego czynności w postępowaniu administracyjnym, procesowym,
numer sygnatury sprawy, charakter, w jakim występuje osoba zamawiająca materiały.
Gdy musisz udokumentować swój interes prawny
Każdego wnioskodawcy
Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (formularz P) oraz formularz P7 – udostępnienie innych materiałów (uszczegółowienie zamówienia)
Gdy chcesz uzyskać kopie dokumentów geodezyjnych i kartograficznych z archiwum powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Każdego wnioskodawcy
Dokument potwierdzający:
cel dydaktyczny,
postępowanie administracyjne prowadzone z urzędu, przez organ administracji rządowej i samorządowej,
realizację zadań wynikających z programów rządowych finansowanych ze środków budżetowych i pomocowych.
Gdy zamawiane materiały będą przeznaczone na wymienione cele
Każdego wnioskodawcy
Opłaty
Opłata za udostępnienie materiałów (należy podać tytuł przelewu – oznaczenie kancelaryjne wniosku) - określa Dokument Obliczenia Opłaty, nr rachunku bankowego: 73 1020 2892 2276 3032 0000 0000.
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii, w wysokości 17 zł, nr rachunku bankowego: 49 1020 2892 2276 3005 0000 0000.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Miejsce przyjmowania dokumentów
Wydział Geodezji, Referat Archiwum PZGiK, Referat Kancelaryjny.
Przesyłanie dokumentów możliwe jest również drogą mailową na adres: gd.umk@um.krakow.pl, jednak nie zwalnia to wnioskodawcy z obowiązku dostarczenia formularza z jego podpisem w oryginale.
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Archiwum PZGiK
ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków - parter pokój 6 i 15, archiwum -09, ul. Zaleskiego 23, 31-526 Kraków – archiwum -016
Każdorazowo w formularzu powinieneś uzupełnić imię i nazwisko oraz dane adresowe, dane identyfikujące nieruchomość, której dotyczy wniosek, dane określające przedmiot wniosku oraz podpis.
Opłatę zobowiązany jesteś uiścić przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40 b ust. 1, ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, ale po złożeniu wniosku oraz otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty.
Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia określa Dokument Obliczenia Opłaty. Opłaty za czynności związane z udostępnieniem zasobu geodezyjnego i kartograficznego podlegają corocznej waloryzacji.
Sprawa jest załatwiana poprzez:
wydanie poświadczonej kopii dokumentu wraz z licencją określającą zakres uprawnień licencjobiorcy do wykorzystania udostępnionych materiałów zasobu,
wydanie decyzji administracyjnej, w przypadku wystąpienia sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty określonej w Dokumencie Obliczenia Opłaty.
W przypadku, gdy złożysz wniosek drogą elektroniczną, na pocztę elektroniczną Referatu Archiwum PZGiK w Wydziale Geodezji, e-mail: gd.umk@um.krakow.pl, zobowiązany jesteś bezwzględnie przesłać formularz wniosku z Twoim podpisem w oryginale, dotyczy to również dodatkowych załączników do wniosków. Informację o terminie i miejscu odbioru zamawianych materiałów oraz kopię Dokumentu Obliczenia Opłaty otrzymasz na określony we wniosku adres e-mail.
Zamówione materiały możesz otrzymać tylko i wyłącznie po okazaniu dowodu zapłaty lub przesłaniu potwierdzenia przelewu drogą elektroniczną.
W przypadku materiałów udostępnianych w postaci papierowej możesz je odebrać osobiście w Referacie Archiwum PZGiK Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa lub mogą one zostać wysłane pocztą na wskazany we wniosku adres. Za wysyłkę pobierana jest dodatkowa opłata. W przypadku zamawiania dokumentów w postaci elektronicznej należy wskazać w formularzu P sposób udostępnienia takich materiałów (zazwyczaj wysyłka na wskazany adres e-mail).
Informacje dodatkowe
Przy określeniu m.in. adresu nieruchomości, numerów działek możesz skorzystać z Portalu Mapowego MSIP OBSERWATORIUM.
Udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wypisów i wyrysów do celów prawnych określa usługa GD–2.
Jeżeli wniosek składa osoba nie będąca właścicielem nieruchomości, wówczas zobowiązana jest spełnić jeden z poniższych warunków:
dołączyć oryginał pełnomocnictwa,
dołączyć kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez uprawnione ustawowo osoby,
wskazać przepis prawa, który uzasadnia interes prawny.
Informację dotyczącą złożonych wniosków możesz uzyskać po numerami telefonów: (12) 616-9657, 616-9567, 616-9568, 616-9605.
Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia określa Dokument Obliczenia Opłaty, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
Termin załatwienia
Twoja sprawa zostanie załatwiona:
W dniu przyjęcia wniosku przy osobistym złożeniu formularza lub niezwłocznie, z zachowaniem kolejności zgłoszeń oraz uwzględnieniem ilości przyjętych wniosków, w przypadku złożenia wniosku na Dzienniku Podawczym lub doręczenia przez pocztę,
W innym terminie, po uzgodnieniu z Tobą, w przypadku bardzo obszernego i skomplikowanego zamówienia lub przesłanego drogą elektroniczną.
W sprawach szczególnie skomplikowanych lub czasochłonnych termin może ulec przedłużeniu do 1 miesiąca.
W przypadku, gdy nie zgadzasz się w wydaną decyzją administracyjną, możesz złożyć pisemne odwołanie w Wydziale Geodezji UMK ul. Grunwaldzka 8 w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji. W dokumencie należy zwrócić się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Krakowie ul. Basztowa 22 (jako instancji odwoławczej) oraz podać nr decyzji, od której się odwołujesz.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
Przepisy o ochronie danych osobowych.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 2 kwietnia 2021 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gd.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wniosku o wydanie zaświadczeń z ewidencji gruntów i budynków dotyczących danych archiwalnych.
Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Zintegrowany System Obsługi Zasobu.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 5 lat, po czym ulegną zniszczeniu.
Odbiorcą Twoich danych osobowych są strony postępowania administracyjnego, podmioty działające na prawach strony w postępowaniu administracyjnym oraz ich pełnomocnicy, a także inni uczestnicy postępowania.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 2 kwietnia 2021 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.