Udaj się do Wydziału Geodezji Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą stosowny wniosek wraz z załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”), lub złóż wniosek drogą elektroniczną.
Po zakończeniu postępowania otrzymasz od urzędnika wnioskowany dokument.
władających nieruchomościami ujawnionych w ewidencji gruntów i budynków.
Kryteria dla realizacji usług
W przypadku, gdy chcesz otrzymać numer porządkowy dla budynku musisz być właścicielem/użytkownikiem wieczystym nieruchomości na której zlokalizowany jest budynek lub jej władającym ujawnionym w ewidencji gruntów i budynków.
Właściciela nieruchomości lub władającego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków
Mapa z lokalizacją i oznaczeniem budynków, którym ma zostać nadany numer porządkowy (Plan Zagospodarowania Terenu -PZT)
Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy lub gdy brak jest budynku na mapie Ewidencji Gruntów i Budynków (EGiB)
Właściciela nieruchomości lub władającego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa
W przypadku uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa (szczegóły w sekcji „Opłaty”)
Pełnomocnika
Pełnomocnictwo
Gdy wnioskodawcę reprezentuje pełnomocnik
Pełnomocnika
Pozwolenie na budowę
Kiedy budynek znajduje się w miejscu, dla którego istnieje możliwość ustalenia numeru od więcej niż jednej ulicy (np. przy skrzyżowaniu dróg) lub z mapy Ewidencji Gruntów i Budynków brak jest jednoznacznego dojazdu do nieruchomości, na której ma być zlokalizowany budynek
Właściciela nieruchomości lub władającego ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków
Opłaty
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
17
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Opłata skarbowa od poświadczenia zgodności kopii zawiadomienia o nadaniu numeru z oryginałem 5 zł od każdej zaczętej strony
5
kasa UMK
; przelew
; płatność kartą
; poczta
49 1020 2892 2276 3005 0000 0000
Miejsce przyjmowania dokumentów
Informacje o miejscach przyjmowania dokumentów:
Nazwa
Adres
Godziny otwarcia
Umówienie wizyty
telefon
Referat Kancelaryjny (GD-02)
ul. Grunwaldzka 8, 31-526 Kraków - parter, pokój 1 (Dziennik Podawczy)
uzupełnić swoje dane (imię nazwisko oraz adres, ewentualnie dodatkowe dane kontaktowe),
uzupełnić dane identyfikujące nieruchomość, na której zlokalizowany jest budynek, któremu ma zostać nadany numer porządkowy (jednostka ewidencyjna, obręb, działka),
podpisać wniosek.
Do wniosku powinna być dołączona mapa z lokalizacją i oznaczeniem budynków, którym ma zostać nadany numer porządkowy w przypadku wniosku dotyczącego więcej niż jednego budynku lub jeżeli brak jednoznaczności co do lokalizacji budynku, któremu na zostać nadany numer (np. budynek prognozowany do wybudowania lub w trakcie budowy co do którego brak jest w bazach danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego informacji o jego lokalizacji).
Sprawa jest załatwiana poprzez: pisemne zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego dla budynku.
Informacje dodatkowe
Wniosek może dotyczyć nadania numeru dla budynku: istniejącego, będącego w trakcie budowy lub prognozowanego do wybudowania.
Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
Na tabliczce, o której mowa wyżej, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu oraz nazwę dzielnicy administracyjnej (z pominięciem terminu „Dzielnica” lub skrótu „Dz.”- przykładowo – II Grzegórzki).
W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Wskazane jest podanie we wniosku kontaktowego numeru telefonicznego, pod którym wnioskodawca jest dostępny w godzinach pracy Urzędu Miasta Krakowa.
Numery porządkowe dotyczące budynków wybudowanych lub prognozowanych na nieruchomościach przyległych do ulicy położonej na granicy gminy lub przyległej do tej granicy ustalają w drodze porozumienia właściwi miejscowo wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast). W przypadku braku porozumienia numery porządkowe ustala w drodze zarządzenia wojewoda.
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego został ustalony w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Rozwoju, pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości ulic i adresów.
Numery porządkowe mogą być nadawane także (oprócz budynków przeznaczonych na pobyt ludzi) takim obiektom jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
Termin załatwienia
Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu miesiąca od złożenia wniosku.
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (art. 47a ust 5 w zw. z art. 47a ust. 4 pkt 5 lit. a).
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości ulic i adresów.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Uchwała Nr XLIV/1182/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie obowiązku umieszczania na tabliczce z numerem porządkowym budynku nazw dzielnic.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (art. 35).
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. Z administratorem możesz się skontaktować listownie (adres jw.) lub drogą elektroniczną – adres e-mail: gd.umk@um.krakow.pl.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji wniosku o ustalenie numeru porządkowego budynku. Twoje dane są objęte rejestrem czynności przetwarzania pn. Zintegrowany System Obsługi Zasobu.
Informujemy, że:
Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy, dla potrzeb której zostały zebrane, a następnie będą przechowywane przez 25 lat, po czym zostaną przekazane do Archiwum Narodowego w Krakowie.
Odbiorcą Twoich danych osobowych są strony postępowania oraz ich pełnomocnicy, a także inni uczestnicy postępowania.
Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości realizacji składanych wniosków.
Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy – jw., adres e-mail: iod@um.krakow.pl.