Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na innego inwestora AU-2
URZĄD MIASTA KRAKOWA
Wydział Architektury i Urbanistyki
Krótki opis usługi
Jeśli chcesz uzyskać przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy wykonaj poniższe czynności:
Wypełnij i podpisz wniosek o przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy.
Złóż wniosek o przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na formularzu wniosku przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy w postaci papierowej albo formie dokumentu elektronicznego (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
Uiść opłatę skarbową, jeśli jest wymagana (szczegóły w sekcji „Opłaty”).
Udaj się do Urzędu Miasta Krakowa (szczegóły w sekcji „Miejsce przyjmowania dokumentów”) zabierając ze sobą:
stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami (szczegóły w sekcji „Wymagane dokumenty”),
potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana).
lub złóż wniosek drogą elektroniczną (szczegóły w sekcji „Dostępność usługi elektronicznej”).
W przypadku, gdy wniosek nie będzie kompletny, zostaniesz wezwany do jego uzupełnienia. Jeśli nie uzupełnisz dokumentów we wskazanym w wezwaniu terminie, wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania i trzeba będzie złożyć nowy wniosek wraz z załącznikami.
Po zakończeniu postępowania zostanie wydana decyzja administracyjna, którą otrzymasz listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP), w zależności od wybranej przez Ciebie formy korespondencji. Decyzję możesz również odebrać osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem prowadzącym sprawę.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych (szczegóły w sekcji „Obowiązek informacyjny”).
Kogo dotyczy usługa
Usługa dotyczy każdej osoby, która chce przenieść na siebie ostateczną decyzję o ustaleniu warunków zabudowy, np. gdy kupiłeś nieruchomość, dla której wydana została decyzja o warunkach zabudowy i chcesz zrealizować inwestycję określoną w tej decyzji.
Kryteria dla realizacji usług
Wniosek o przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy możesz złożyć, jeśli:
Dotychczasowy inwestor, dla którego decyzja pierwotna była wydana, zgadza się na przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy.
Przenoszona decyzja znajduje się w obrocie prawnym. Ponadto nie może ona wygasnąć do dnia wydania ostatecznej decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy.
Jako nowy inwestor przejmujesz wszystkie warunki zawarte w przenoszonej decyzji.
Decyzja o ustaleniu warunków zabudowy wygasa, jeśli:
inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę;
nie wniesiono sprzeciwu wobec zgłoszenia budowy dokonanego przez innego wnioskodawcę;
inny wnioskodawca zgłosił budowę, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji (nie ma to zastosowania, jeżeli została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę, upłynął termin na wniesienie sprzeciwu wobec zgłoszenia budowy lub wnioskodawca zgłosił budowę, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane).
Wymagane dokumenty
Wniosek o przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy wraz z wymaganymi załącznikami:
oświadczenie dotychczasowego adresata decyzji, na rzecz którego decyzja została wydana, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tej decyzji na rzecz wskazanego podmiotu lub podmiotów,
oświadczenie podmiotu, na rzecz którego decyzja ma być przeniesiona o przyjęciu na siebie wszystkich warunków zawartych w decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
Kserokopia decyzji o ustaleniu warunków zabudowy z potwierdzoną jej ostatecznością (Dokument fakultatywny – przyspieszający rozpoznanie wniosku).
Dowód wniesienia opłaty skarbowej (jeśli jest wymagana).
W przypadku działania przez pełnomocnika albo prokurenta – pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy albo dokument stwierdzający udzielenie prokury (oryginał lub jego odpis urzędowo poświadczony – adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie). Dokumentem stwierdzającym udzielenie prokury może być również odpis aktualny z KRS (wydany w sądzie albo pobrany samodzielnie zgodnie z art. 4 ust. 4aa ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym).
W przypadku składania wniosku przez podmiot nie podlegający obowiązkowi wpisu w KRS – dokumenty potwierdzające sposób reprezentacji wnioskodawcy (oryginał lub odpis poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym).
Uwaga:
Dokumenty przedkładane do akt sprawy, winny być składane w oryginale, z wyłączeniem dokumentu, o którym mowa w art. 40 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 40 ust. 4 Prawa budowlanego.
Jeżeli dokument, wymagany w danej sprawie, znajduje się w aktach innego organu administracji lub podmiotów, które z mocy prawa lub porozumienia upoważnione są do załatwiania spraw indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych lub wydawania zaświadczeń, wystarczającym jest przedstawienie przez stronę urzędowo poświadczonego przez ten organ lub podmiot odpisu lub wyciągu z tego dokumentu (art. 76a § 1 k.p.a.).
Uprawnionymi do poświadczenia odpisów dokumentów są również notariusze, a także występujący w sprawie pełnomocnicy strony będący adwokatami, radcami prawnymi, rzecznikami patentowymi, doradcami podatkowymi oraz upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie, któremu został okazany dokument (art. 76a § 2 i 2b k.p.a.).
W placówkach banku PKO Bank Polski S.A. na terenie Krakowa bez ponoszenia opłat.
Tytuł płatność
Kwota
Forma
Nr rachunku bankowego
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo prokury (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).
Dokumenty można złożyć w Wydziale Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Krakowa.
Szersza informacja na temat przyjmowania stron.
Automatyczna blokada stacjonarnego systemu kolejkowego i wydawanie bloczków następuje dla:
informacji i dzienników budowy o godz. 14.50,
przyjmowanie pism i wniosków o godz. 14.50.
Strony są przyjmowane zgodnie z kolejnością bloczków pobranych z lokalnego systemu kolejkowego (nie ma możliwości rejestracji zdalnej).
Wydanie decyzji administracyjnej.
W trakcie postępowania, informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie.
Informacje dodatkowe
Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane jej przeniesienie.
W przypadku decyzji wydanej dla zabudowy zagrodowej, gdy powierzchnia gospodarstwa rolnego związanego z tą zabudową przekracza średnią powierzchnię gospodarstwa rolnego w danej gminie, może ona zostać przeniesiona na rzecz innej osoby z zastrzeżeniem, że zabudowa ta będzie wchodziła w skład gospodarstwa rolnego tej osoby oraz powierzchnia tego gospodarstwa rolnego przekracza średnią powierzchnię gospodarstwa rolnego w danej gminie (oświadczenie w tym przedmiocie składa osoba, na rzecz której decyzja ma być przeniesiona).
Termin załatwienia
Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 § 3 i 5 oraz art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jeżeli więc spełnisz określone prawem wymagania, organ ma na wydanie decyzji miesiąc, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej dwa miesiące od dnia złożenia wniosku.
Do terminu rozpoznania wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie urząd powiadomi Cię podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Tłumaczenie informacji o usłudze w polskim języku migowym
Loading the player...
Tryb odwoławczy
Możesz odwołać się od otrzymanej decyzji administracyjnej.
Odwołanie od decyzji złóż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Krakowa - Wydziału Architektury i Urbanistyki UMK, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie (jako instancji odwoławczej).
Wskaż numer decyzji, od której się odwołujesz.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania możesz zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Podstawa prawna
Art. 63 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Informacja administratora o przetwarzaniu danych osobowych
Wskazanie administratora i inspektora ochrony danych
Informujemy, że administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Krakowa z siedzibą Pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez e-mail: iod@um.krakow.pl lub pisemnie na adres: Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków.
Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych
Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – dalej: RODO, tzn. dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym bądź w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, w szczególności zaś realizacji ustawowych zadań urzędu.
Obowiązek podania danych osobowych oraz informacja o odbiorcach danych osobowych i okresie przetwarzania danych osobowych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), w związku realizacją przez organ obowiązków wynikających z przepisów prawa. Dane będą udostępniane wyłącznie podmiotom upoważnionym, w szczególności podmiotom uprawnionym do wglądu w akta postępowania. Dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej w formie papierowej i elektronicznej przez okres wynikający z przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Prawa osoby, której dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące prawa:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
prawo do żądania usunięcia danych osobowych; w przypadkach, w których administrator przetwarza dane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) RODO dane mogą być usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli zachodzi jedna z okoliczności określonych w art. 17 ust. 1 RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) RODO, o ile przepis szczególny nie stanowi inaczej;
prawo do przenoszenia danych;
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.