Realizacja działań zawartych w Polityce zrównoważonej turystyki Krakowa na lata 2021-2028 we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi UMK, MJO i interesariuszami gospodarki turystycznej w Krakowie;
Opracowywanie, realizacja i nadzór nad realizacją programów i dokumentów związanych z rozwojem turystyki biznesowej, w tym Planu działań w zakresie marketingu turystyki biznesowej w Krakowie;
Współpraca z biurami kongresów, organizatorami konferencji, targów i spotkań oraz innymi podmiotami zainteresowanymi organizacją kongresów i spotkań w Krakowie, a także uczelniami krakowskimi w zakresie turystyki biznesowej, w tym:
przekazywanie informacji dotyczących możliwości konferencyjnych i bazy noclegowej, w sposób zapewniający optymalne wykorzystanie potencjału konferencyjnego Krakowa,
przygotowanie odpowiedzi na zapytania o organizację konferencji oraz ofert skierowanych do potencjalnych organizatorów spotkań (tzw. BID),
merytoryczna pomoc, wsparcie i doradztwo organizatorom konferencji w nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów z lokalną branżą turystyczną oraz władzami Miasta,
udział w Programie Ambasadorów Kongresów Polskich,
współpraca branżowa w ramach inicjatywy Kraków Network;
Realizacja działań mających na celu podnoszenie jakości świadczonych usług w zakresie turystyki biznesowej/przemysłu spotkań w Krakowie, w tym organizacja/współorganizacja konkursów, konferencji tematycznych, seminariów;
Organizacja wizyt inspekcyjnych i studyjnych dla organizatorów spotkań oraz mediów branżowych w celu prezentacji krakowskiej oferty kongresowej;
Monitoring odbywających się w Krakowie konferencji, kongresów, targów i spotkań biznesowych, w tym:
prowadzenie badań statystycznych turystyki biznesowej, monitorowanie zmian na rynku i publikowanie uaktualnionych statystyk;
Tworzenie i aktualizacja baz danych podmiotów i obiektów związanych z organizacją kongresów i spotkań;
Promocja krakowskiej oferty podczas targów turystyki biznesowej i innych przedsięwzięć promocyjnych związanych z przemysłem spotkań;
Opracowywanie i dystrybucja materiałów informacyjno – promocyjnych;
Współpraca z mediami krajowymi i zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Miasto jako destynację biznesową w Internecie, prasie oraz katalogach branżowych;
Prowadzenie działań w zakresie promocji turystyki biznesowej z wykorzystaniem Internetu, w tym:
opracowanie i kolportaż newslettera w wersji polskiej i angielskiej,