Do zakresu działania Referatu Udostępniania Danych i Informacji Adresowej (SA‑10) należy:
1) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL na podstawie przepisów ustawy o ewidencji ludności;
2) wydawanie zaświadczeń o braku osób zameldowanych lub ilości osób zameldowanych pod danym adresem;
3) wydawanie zaświadczeń zawierających pełny lub częściowy odpis danych dotyczących osoby przetwarzanych w prowadzonym rejestrze mieszkańców i rejestrze PESEL;
4) wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia danych jednostkowych oraz postanowień o odmowie wydania zaświadczenia lub wydania zaświadczenia o żądanej treści;
5) wydawanie postanowień o zwolnieniu lub odmowie zwolnienia z opłaty za udostępnienie jednostkowych danych osobowych;
6) udzielanie odpowiedzi na wnioski o dostęp do danych z ewidencji ludności w trybie dostępu do informacji publicznej;
7) przygotowywanie danych statystycznych z zakresu ewidencji ludności dla potrzeb innych jednostek, w tym komórek wewnętrznych Urzędu Miasta Krakowa oraz miejskich jednostek organizacyjnych;
8) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i rejestru PESEL na potrzeby postępowań prowadzonych przez jednostki organizacyjne Gminy Miejskiej Kraków, w związku z realizowanymi przez nie zadaniami własnymi oraz zleconymi z zakresu administracji rządowej, w tym także na potrzeby prowadzonych postępowań sądowych;
9) sporządzanie sprawozdań z ilości zrealizowanych spraw do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego;
10) nadzór nad powierzonym sprzętem użyczonym do realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.