1) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem Rynkiem Głównym, Małym Rynkiem, placem Szczepańskim, placem Wolnica oraz placem Jana Matejki (zwanych dalej placami miejskimi), w tym w zakresie:
2) prowadzenie spraw związanych z czasowym udostępnianiem nieruchomości i przestrzeni będących własnością Gminy Miejskiej Kraków oraz nieruchomości i przestrzeni będących własnością Skarbu Państwa, a położonych w obrębie Gminy Miejskiej Kraków, w tym terenów zieleni miejskiej oddanych w trwały zarząd jednostce miejskiej zarządzającej zielenią miejską (za wyjątkiem nieruchomości będących drogami publicznymi w rozumieniu ustawy o drogach publicznych, terenów objętych umowami użytkowania wieczystego, użyczenia, najmu, dzierżawy) na podstawie odrębnych zarządzeń;
3) udział w wizjach lokalnych związanych z przekazywaniem i odbiorem nieruchomości gminnych, w prowadzonych przez Referat sprawach;
4) naliczanie oraz ustalanie poboru i zwrotu kaucji opłat za zajęcie nieruchomości Błoń Krakowskich;
5) organizowanie przetargów na uzyskanie uprawnień do wjazdu i postoju pojazdów zaprzęgowych na zarządzanych terenach lub na czasowe udostępnianie nieruchomości. Opracowywanie dokumentacji przetargowej, tj. ogłoszeń przetargu, komunikatów prasowych i przeznaczonych do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa oraz poleceń służbowych Dyrektora Wydziału powołujących komisje przetargowe;
6) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem wynagrodzenia za czasowe bezumowne zajęcie nieruchomości gminnych;
7) monitorowanie ewidencji dłużników Miasta Krakowa w zakresie prowadzonych spraw;
8) przygotowywanie materiałów niezbędnych do zaopiniowania przez Radę Miasta Krakowa lokalizacji kasyn gry lub salonów gry „Bingo” pieniężne;
9) opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz wdrożeń przepisów po zmianach;
10) przygotowywanie dokumentacji oraz projektów umów dotyczących zlecenia wykonania zadań innym podmiotom;
11) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy de minimis ‑ jako odstąpienie od naliczania opłaty za czasowe udostępnienie nieruchomości i przestrzeni Gminy Miejskiej Kraków;
12) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy de minimis, wydawaniem zaświadczeń o udzieleniu pomocy de minimis, sporządzanie sprawozdań dotyczących udzielenia pomocy de minimis;
13) opiniowanie projektów i formułowanie wniosków do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
14) prowadzenie spraw związanych z corocznym budżetem obywatelskim w prowadzonych przez Referat sprawach;
15) prowadzenie zbioru umów dochodowych na podstawie odrębnych zarządzeń w prowadzonych przez Referat sprawach;
16) realizacja zadań związanych z pełnieniem funkcji wydziałowego koordynatora ds. pomocy publicznej, konsultacji społecznych, Centrum Obsługi Inwestora oraz współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie koordynacji współpracy Gminy Miejskiej Kraków z organizacjami pozarządowymi i mieszkańcami w zakresie wzmacniania społeczeństwa obywatelskiego oraz usprawnienia przepływu informacji zewnętrznej i wewnętrznej dotyczącej tej współpracy.
Adres e-mail: sa-05@um.krakow.pl
►Infolinia nr telefonu 12 616 5555