Do zakresu działania Referatu ds. Systemu Zarządzania Jakością (OR-09), należy:
Współpraca z Pełnomocnikiem PMK ds. SZJ;
Współpraca z Właścicielem Procesu GZ 8 Zarządzanie ryzykiem;
Koordynacja i nadzór nad aktualizacją dokumentacji SZJ;
Nadzór nad niezgodnościami i działaniami doskonalącymi w SZJ;
Organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu SZJ oraz zarządzania ryzykiem;
Pełnienie roli Gospodarza aplikacji QSystem;
Planowanie audytów jakości i bezpieczeństwa informacji we współpracy z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie wynikającym z jego zadań oraz nadzór nad realizacją planu audytów jakości i bezpieczeństwa informacji;
Doskonalenie kompetencji audytorów ISO;
Współpraca z firmą certyfikującą w zakresie utrzymania certyfikatu jakości ISO;
Dokonywanie analiz i przygotowywanie wniosków w sprawie podejmowania działań w zakresie rozwoju i doskonalenia SZJ;
Przygotowywanie merytoryczne, obsługa kancelaryjno-biurowa przeglądów zarządzania Zespołu Sterującego SZJ oraz nadzór nad realizacją ustaleń;
Prowadzenie wykazu nowych zadań przyjętych do realizacji przez UMK oraz nadzór nad ich dokumentowaniem w QSystem;
Przygotowywanie i obsługa audytów: certyfikującego i nadzoru;
Opracowywanie aplikacji projektowych oraz konkursowych na konkursy krajowe i międzynarodowe promujące jakość w zarządzaniu;
Organizowanie konferencji promujących dobre praktyki zarządcze;
Realizacja działań związanych z ewentualnym uczestnictwem GMK w badaniach lub analizach porównawczych (benchmarking);
Prowadzenie analizy i oceny stopnia realizacji rekomendacji, wynikających z audytów wewnętrznych;
Monitorowanie i nadzór ryzyk w zadaniach budżetowych;
Koordynowanie działań w zakresie ryzyk strategicznych i programowych, projektowych, ryzyk zasobów.
W ramach Referatu działają Stanowiska ds. Monitorowania Procesów i Zadań (OR-09-1), funkcjonujące pod bezpośrednim nadzorem Koordynatora.