Do zakresu działania Referatu ds. Serwisów Informacyjnych (OR-04) należy:
realizacja Platformy BIP MK zgodnie z odrębnym zarządzeniem PMK;
obsługa Centrum Certyfikacyjnego w zakresie tworzenia i wydania certyfikatu, dla użytkowników Platformy BIP MK;
prowadzenie konsultacji merytorycznych w zakresie publikacji, nadzór nad właściwym wprowadzeniem danych przez operatorów oraz współpraca z Koordynatorami i Operatorami BIP MK komórek organizacyjnych UMK oraz Administratorami i Redaktorami MJO;
realizacja Serwisu Informacyjnego UMK oraz współpraca z wydziałami w zakresie publikacji w serwisie;
realizacja Gminnego Serwisu Informacyjnego (GSI) oraz współpraca z wydziałami i MJO w zakresie publikacji w serwisie;
działania związane z utrzymaniem i rozwojem serwisów informacyjnych: BIP MK, Serwisu Informacyjnego UMK oraz GSI;
realizacja szkoleń dla UMK i MJO w zakresie funkcjonowania serwisów BIP MK, Serwisu UMK i GSI z wykorzystaniem dedykowanej platformy szkoleniowej;
zapewnianie dostępności cyfrowej realizowanych serwisów oraz współpraca w tym zakresie z Koordynatorem do spraw dostępności w Gminie Miejskiej Kraków i komórkami UMK oraz MJO;
wsparcie i współpraca z Koordynatorem Dziedziny Zarządzania Administracja i Cyfryzacja oraz Menadżerem Portfela Usług, w obszarze udostępniania informacji w serwisach;
pełnienie roli Gospodarza aplikacji: BIP MK, Serwis UMK, CMS UMK, GSI, Ankieta Internetowa, Integrator oraz innych będących w kompetencjach Referatu;
realizacja Portalu Elektronicznych Usług Publicznych oraz Krakowskiego Portalu Usług Miejskich (KPUM) zgodnie z odrębnym zarządzeniem PMK;
działania związane z utrzymaniem i rozwojem Krakowskiego Portalu Usług Miejskich (KPUM);
działania związane z realizacją przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów w zakresie funkcjonowania procedury przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych przez Prezydenta Miasta Krakowa.