Do zakresu działania Referatu Organizacyjnego (ML-06) należą sprawy:
obsługa kancelaryjno – biurowa i sekretarska Wydziału oraz rejestrowanie korespondencji wpływającej za pomocą przeznaczonej do tego aplikacji i obsługa elektronicznej skrzynki Wydziału;
obsługa organizacyjno-biurowa Departamentu Polityki Społecznej;
prowadzenie Punktu Obsługi Mieszkańców w budynku przy Rynku Podgórskim 1;
prowadzenie spraw osobowych i spraw dotyczących badań lekarskich pracowników Wydziału wraz z obsługą programu Integrator;
ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy i prowadzenie ich rejestracji;
monitorowanie stosowania Polityki Bezpieczeństwa Informacji w Wydziale;
realizacja założeń Systemu Zarządzania Jakością;
prowadzenie rejestrów kart usług/procedur zewnętrznych i instrukcji postępowania/procedur wewnętrznych oraz zarządzeń i poleceń Dyrektora Wydziału;
prowadzenie ewidencji skarg, wniosków, petycji oraz opinii prawnych wpływających do Wydziału oraz monitorowanie terminowości udzielania na nie odpowiedzi;
monitorowanie terminowości realizacji uchwał i zarządzeń;
koordynacja obsługi Internetowego Dziennika Zapytań oraz Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania Wydziału;
realizacja zadań wynikających ze współpracy krajowej i zagranicznej;
koordynacja kontaktów z komórką Urzędu Miasta Krakowa właściwą do spraw informacji medialnej;
opracowywanie zbiorczych informacji dla innych jednostek organizacyjnych, na podstawie informacji przekazanych przez referaty;
zaopatrywanie Wydziału w środki trwałe, wyposażenie i materiały biurowe, prowadzenie książki inwentarzowej środków trwałych oraz nadzór nad ich właściwym wykorzystaniem;
prowadzenie spraw związanych z potrzebami szkoleniowymi i delegacjami;
prowadzenie obsługi bibliotecznej Wydziału;
monitoring przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników Wydziału;
wprowadzanie do Systemu Obsługi Zamówień Publicznych danych związanych z planowaniem oraz z realizacją zamówień publicznych, a także koordynacja zamówień publicznych w Wydziale;
nadzór w zakresie Wydziału Mieszkalnictwa nad gospodarką finansową i polityką kadrową Zarządu Budynków Komunalnych w Krakowie.
prowadzenie działań dotyczących realizacji budżetu bieżącego, do których należy:
sporządzanie projektu budżetu, sporządzanie analiz oraz wniosków dotyczących zmian w budżecie i kontrola realizacji wydatków budżetowych,
sporządzanie harmonogramów realizacji wydatków oraz nadzór nad przestrzeganiem harmonogramów realizacji poszczególnych zadań i dokonywanie korekt na podstawie Zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa,
dysponowanie środkami finansowymi w granicach kwot określonych w budżecie, sprawdzanie prawidłowości przedkładanych faktur i rachunków, kwalifikowanie ich do wypłaty,
prowadzenie zbioru umów/zleceń zawieranych w Wydziale,
sporządzanie kwartalnych analiz z wykonywanych zadań w zakresie dochodów i wydatków budżetowych w ramach kwot dotacji celowych przyznanych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej, otrzymanych za dany okres,
sporządzanie okresowych sprawozdań z realizacji zadań budżetowych,
rejestracja krajowych wyjazdów służbowych pracowników Wydziału.