Do zakresu działania Referatu Kampanii Informacyjno-Promocyjnych Miasta (KS-05) należą sprawy:
promowanie marki Miasta poprzez kreowanie realizowanie innowacyjnych projektów w dziedzinie promocji;
inicjowanie własnych przedsięwzięć promocyjnych a także wsparcie działań promocyjnych partnerów zewnętrznych współpracujących z Miastem:
planowanie i realizowanie kampanii informacyjnych i promocyjnych Miasta, w tym m.in:
opracowywanie briefów kreatywnych i media planów,
współpraca z agencjami reklamowymi w zakresie tworzenia koncepcji kreatywnych,
współpraca z domami mediowymi w zakresie zakupu mediów;
współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji kampanii promocyjnych i informacyjnych Miasta oraz działań Public relations;
organizacja i udział w pracach zespołów zadaniowych i roboczych dotyczących działań promocyjnych Miasta;
ścisła współpraca z Rzecznikiem Prezydenta Miasta Krakowa oraz referatami Wydziału;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Krakowa, Dyrektora Wydziału oraz Zastępcę Dyrektora ds. Promocji.