Do zakresu działania Referatu Zarządzania Marką Kraków (KS-04) należą sprawy:
kreowanie marki Miasta w oparciu o Strategię Rozwoju Krakowa, programy strategiczne i polityki miejskiej;
koordynowanie przedsięwzięć promocyjnych Miasta, w tym:
obsługa bieżąca spotkań zespołów uczestniczących w procesie koordynacji, tj. Komitetu Sterującego Promocją i Wizerunkiem Miasta Krakowa;
obsługa Platformy Systemu Koordynacji Promocji, w tym:
weryfikowanie rocznych planów promocyjnych komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych,
akceptacja projektów graficznych w zakresie ich zgodności z Systemem Identyfikacji Wizualnej Miasta;
nadzór nad stosowaniem Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta przez komórki organizacyjne UMK i miejskie jednostki organizacyjne, a także przez beneficjentów środków miejskich;
zarządzanie miejskimi nośnikami reklamowymi;
realizacja przedsięwzięcia „Krakowska Wyprawka”:
ustalenie składu wyprawki,
wykonanie elementów „Krakowskiej Wyprawki”,
wysyłka do osób, które przeszły pozytywnie weryfikację beneficjentów „Krakowskiej Wyprawki”;
inicjowanie własnych przedsięwzięć promocyjnych, a także wsparcie markotwórczych działań promocyjnych partnerów zewnętrznych współpracujących z Miastem;
ścisła współpraca z zewnętrznymi organizatorami wydarzeń, które są współfinansowane przez Miasto w zakresie promocji marki Krakowa;
prowadzenie i aktualizacja bazy materiałów promocyjnych Miasta (Baza Wizerunku) udostępnianych bezpłatnie podmiotom zewnętrznym;
prowadzenie magazynów z materiałami wystawienniczymi Wydziału, w tym prowadzenie odpowiednich ewidencji;
realizacja programu podnoszenia kompetencji marketingowych pracowników UMK oraz miejskich jednostek organizacyjnych, wykonujących zadania promocyjne na rzecz Miasta;
strategicznego komunikacji marki Krakowa;
realizacja i monitoring badań marketingowych w zakresie promocji Miasta;
opracowanie koncepcji i nadzór nad produkcją gadżetów promocyjnych Miasta;
organizacja i udział w pracach zespołów zadaniowych i roboczych mających wpływ na wizerunek Miasta;
ścisła współpraca z Rzecznikiem Prezydenta Miasta Krakowa oraz referatami Wydziału;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta, Dyrektora Wydziału oraz Zastępcę Dyrektora ds. Promocji.