Do zakresu działania Referatu ds. Organizacyjnych (KD-06) należy:
prowadzenie obsługi kancelaryjno – biurowej Wydziału;
prowadzenie obsługi kancelaryjno-biurowej Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury;
obsługa kancelaryjna narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora Wydziału lub jego Zastępcy;
organizowanie i zapewnienie prawidłowego obiegu informacji wewnętrznej, w tym właściwego obiegu korespondencji otrzymywanej i wysyłanej przez Wydział;
opracowywanie projektów zarządzeń i poleceń Dyrektora Wydziału;
ewidencjonowanie i nadzorowanie terminowości udzielania informacji publicznej za pośrednictwem Internetowego Dziennika Zapytań w sprawach związanych z funkcjonowaniem Wydziału;
prowadzenie i aktualizowanie rejestrów udzielonych przez Prezydenta Miasta Krakowa upoważnień i pełnomocnictw oraz pieczątek i pieczęci urzędowych (w tym występowanie o wykonanie/kasację pieczęci i pieczątek na potrzeby Wydziału);
planowanie i ewidencja spraw związanych z uczestnictwem pracowników Wydziału w szkoleniach, sympozjach i konferencjach, obsługa rejestru krajowych delegacji służbowych;
koordynowanie i realizowanie spraw związanych z dokumentowaniem SZJ oraz Polityki Bezpieczeństwa Informacji, w tym obsługa aplikacji SEZAM (upoważnienia do przetwarzania danych osobowych w zbiorach i aplikacjach informatycznych);
koordynowanie załatwiania bieżących spraw kadrowych i socjalnych pracowników, prowadzenie ewidencji kart badań okresowych w zakresie medycyny pracy i czuwanie nad terminowością ich wykonywania;
sporządzanie zamówień na środki trwałe, sprzęt i wyposażenie, materiały biurowe, bilety komunikacji miejskiej oraz nadzór nad ich właściwym wykorzystaniem;
prowadzenie księgi inwentarzowej majątku trwałego i kartotek osobistego wyposażenia oraz gospodarowanie składnikami majątkowymi w Wydziale;
ewidencjonowanie i nadzorowanie terminowości wpływających:
skarg, wniosków lub petycji interesantów,
korespondencji od Przewodniczącego Rady Miasta Krakowa,
interpelacji radnych, wniosków Komisji Rady Miasta Krakowa,
wniosków i postulatów posłów i senatorów,
informacji publicznej udzielanej na wniosek;
przekazywanie według właściwości korespondencji i przesyłek niewłaściwie skierowanych;
zgłaszanie napraw i awarii poprzez aplikację informatyczną Obsługa Budynków Urzędu Miasta Krakowa (OBUD);
prowadzenie ewidencji godzin nadliczbowych pracowników oraz ich rozliczanie;
przygotowywanie planów urlopowych pracowników;
koordynacja dokumentacji w EZD PUW oraz Servo;
wprowadzanie danych oraz ich bieżąca aktualizacja w systemie INTEGRATOR;
koordynacja działań w zakresie kompetencji Wydziału związanych z utworzeniem i uruchomieniem Krakowskiego Centrum Kontaktu;
rozliczanie pobranych biletów MPK i kart taksówek;
koordynacja przepływu korespondencji do miejskich instytucji kultury (teczki);
odbieranie i przekazywanie korespondencji z Wydziału na rozdzielnię poczty Urzędu Miasta Krakowa;
koordynacja pracy osób odbywających staż bądź praktykę w Wydziale;
prowadzenie zbioru umów zawieranych przez Wydział;