Do zakresu działania Referatu ds. wsparcia użytkowników (IT-04-2) należy:
1. przygotowanie do pracy sprzętu komputerowego na stanowisku pracy, w tym:
a) instalacja i konfiguracja komputera osobistego, zgodnie z obowiązującymi standardami,
b) instalacja i konfiguracja urządzeń peryferyjnych oraz aplikacji pakietu biurowego (podstawowego i opcjonalnego) wymienionych w procedurze D-07, zgodnie z obowiązującymi standardami,
c) instalacja czytników,
d) instalacja podpisu elektronicznego (certyfikatów użytkownika),
e) instalacja sprzętu drukująco – kopiującego,
f) stosowanie narzędzi szyfrujących zasoby lokalne stacji roboczej.
2. identyfikacja problemów związanych z użytkowaniem lokalnej infrastruktury teleinformatycznej;
3. monitorowanie i aktualizacja stacji roboczych, zgodnie z obowiązującymi standardami w zakresie:
a) oprogramowania antywirusowego,
b) oprogramowania do zarządzania uaktualnieniami systemów i aplikacji,
c) oprogramowania monitorującego stacje robocze;
4. instalacja i aktualizacja aplikacji na komputerach osobistych w zakresie kompetencji Referatu;
5. utrzymanie i eksploatacja sprzętu telekomunikacyjnego, w tym:
a) instalacja telefonów stacjonarnych VoIP,
b) zarządzanie usługami GSM,
c) konfiguracja telefonów komórkowych w zakresie ich współpracy ze stacją roboczą i serwerem poczty;
6. zapewnienie obsługi informatycznej sesji Rady Miasta Krakowa i innych spotkań, wg zgłoszonego zapotrzebowania w systemie do zarządzania zgłoszeniami;
7. zapewnienie i obsługa sprzętu komputerowego oraz sieciowego dla szkoleń, seminariów itp. odbywających się w pomieszczeniach UMK;
8. świadczenie usługi wsparcia dla pracowników II linii wsparcia w zakresie zarządzania awarią i zarządzania zmianą (usługa „zdalnych rąk IT”);
9. zarządzanie zapasem serwisowym w zakresie kompetencji Referatu;
10. zarządzanie systemem do zapewnienia bezpieczeństwa stacji roboczych;
11. zarządzanie aplikacjami do zarządzania zasobami IT (inwentaryzacją, aktualizacją, przemieszczeniami);
12. zarządzanie cyklem życia zasobów IT w zakresie stanowiska użytkownika;
13. zarządzanie i realizacja transportu w ramach Centrum.