Do zakresu działania Referatu ds. zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną (IT-04-1) należy:
realizacja usług IT świadczonych przez Centrum w zakresie:
infrastruktury sieciowej,
centralnej mocy obliczeniowej,
centralnych zasobów dyskowych,
baz danych,
systemu kopii zapasowych,
systemu monitorowania zdarzeń,
usług domeny,
usług terminalowych,
systemów poczty elektronicznej, w tym jej centralnej ochrony,
wirtualizacji zasobów,
usług serwerów aplikacji,
usług sieciowych, w tym VPN,
usług sieci bezprzewodowych
systemu drukująco - kopiującego,
utrzymania ciągłości działania konsoli zarządzania centralnego,
Centrum Certyfikacji UMK,
środowiska developerskiego (w tym również testowego) dla procesu związanego z wytwarzaniem aplikacji na potrzeby Centrum i innych komórek organizacyjnych GMK;
zarządzanie usługami wymienionymi w pkt. 1 poprzez:
pełnienie obowiązków administratora technicznego,
zarządzanie awariami,
inicjowanie zmian oraz udział w procesie zmiany w zakresie kompetencji,
utrzymanie ciągłości pracy,
zarządzanie kontami użytkowników;
wsparcie użytkowników, zgodnie z procedurami obowiązującymi w UMK (II linia wsparcia).