Do zakresu działania Referatu ds. standardów i zarządzania wiedzą IT (IT-02-5) należy:
1) koordynacja procesu tworzenia i nadzór nad zapisami standardów dla usług IT realizowanych przez Centrum;
2) zarządzanie wiedzą IT Centrum i UMK, z tym organizacja webinarów i innych firm szkoleń realizowanych w ramach zasobów własnych;
3) koordynacja działań szkoleniowych w zakresie użytkowania systemów informatycznych;
4) koordynacja polityki informacyjnej Centrum;
5) zarządzanie bazą informacji o SI UMK, w tym przygotowywanie zbiorczych materiałów informacyjnych i sprawozdawczych dotyczących pracy Centrum;
6) koordynacja procesów zakupowych w ramach Pionu IT-02;
7) koordynacja zadań związanych z realizacją gminnych polityk, strategii itp. w zakresie dot. Centrum, w tym analiza ryzyk operacyjnych i strategicznych;
8) koordynacja polityki informacyjnej Centrum, w tym publikacja i aktualizacja informacji w Biuletynie Informacji Publicznej i Serwisie Informacyjnym UMK.