Do zakresu działania Referatu ds. standardów i zarządzania wiedzą IT (IT-02-3) należy:
koordynacja procesu tworzenia i nadzór nad zapisami standardów dla usług IT realizowanych przez Centrum;
zarządzanie wiedzą IT w Centrum i UMK, w tym organizacja webinarów i innych form szkoleń realizowanych w ramach zasobów własnych;
koordynacja działań szkoleniowych w zakresie użytkowania systemów informatycznych;
koordynacja polityki informacyjnej Centrum;
zarządzanie bazą informacji o SI UMK, w tym przygotowywanie zbiorczych materiałów informacyjnych i sprawozdawczych dotyczących pracy Centrum;
koordynacja procesów zakupowych w ramach Pionu IT-02;
koordynacja zadań związanych z realizacją gminnych polityk, strategii itp. w zakresie dot. Centrum, w tym analiza ryzyk operacyjnych i strategicznych;
koordynacja polityki informacyjnej Centrum, w tym publikacja i aktualizacja informacji w Biuletynie Informacji Publicznej i Serwisie Informacyjnym UMK.