Do zakresu działania Referatu ds. Składania Deklaracji na Podatek od Nieruchomości (GS-20) należy:
realizowanie działań związanych ze składaniem do właściwego organu deklaracji na podatek od nieruchomości Gminy Miejskiej Kraków i Skarbu Państwa przy wykorzystaniu Aplikacji do Deklaracji Podatkowych (ADP), z wyłączeniem nieruchomości, które są w trwałym zarządzie, zarządzie, administracji lub utrzymaniu miejskich jednostek organizacyjnych;
prowadzenie Aplikacji do Deklaracji Podatkowych (ADP);
współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie opisanym w pkt. 1;
bieżące pozyskiwanie danych oraz koordynacja działań związanych ze składaniem deklaracji na podatek od nieruchomości w zakresie opisanym w pkt 1;
ustalenie stanu prawnego nieruchomości, przygotowywanie wyjaśnień, stanowisk i opinii dla potrzeb organu podatkowego;
przygotowywanie wyjaśnień, stanowisk i opinii Zespołowi Radców Prawnych w prowadzonych przez Referat postępowaniach.