Do zakresu działania Referatu Obsługi Finansowej (GS-12) należy:
sporządzanie harmonogramu dochodów i wydatków bieżących;
sporządzanie miesięcznej prognozy wydatków na podstawie informacji z merytorycznych Referatów;
opracowywanie projektu planu budżetu zadaniowego dla Wydziału w ramach wydatków bieżących oraz sporządzenie planów rzeczowo-finansowych i sprawozdań;
przygotowywanie wniosków budżetowych w zakresie zmian w wydatkach bieżących i dochodach w ramach realizowanych zadań;
opracowywanie danych do Wieloletniej Prognozy Finansowej z zakresu dochodu i wydatków bieżących;
przygotowywanie pism i dokumentów do innych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa z zakresu spraw związanych z realizacją budżetu Wydziału;
sporządzanie planu zamówień publicznych;
przygotowywanie wniosków o przeprowadzenie procedury udzielenia zamówień publicznych na usługi z zakresu działania Wydziału oraz udział w komisjach przetargowych;
prowadzenie rejestru umów zawartych na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych na wykonywanie usług z zakresu działania Wydziału z wykorzystaniem aplikacji informatycznej w tym zakresie;
rozliczanie pod względem finansowym zawartych umów, zleceń i innych dokumentów finansowych;
prowadzenie ewidencji rachunków i faktur z wykorzystaniem aplikacji informatycznych w tym zakresie;
gromadzenie i analiza mierników i wskaźników celem monitorowania zadań bieżących Wydziału oraz obsługa aplikacji informatycznej w tym zakresie oraz koordynowanie spraw dotyczących monitorowania czasu pracy;
weryfikowanie oraz akceptowanie faktur i innych równoważnych dokumentów finansowo - księgowych do wysokości ustalonego w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej planu finansowego celem ich zatwierdzenia do wypłaty, rozliczenia bądź ujęcia w księgach rachunkowych;
monitorowanie prawidłowości i terminowości realizacji dokumentów finansowoksięgowych z wykorzystaniem aplikacji informatycznych w tym zakresie.