1) Koordynowanie działań związanych z udzielaniem pomocy publicznej w Gminie Miejskiej Kraków;
2) Opiniowanie projektów dokumentów związanych z udzieleniem pomocy publicznej we współpracy z Zespołem Radców Prawnych;
3) Sporządzanie i przedstawianie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie albo informacji o nieudzielaniu takiej pomocy w danym okresie sprawozdawczym;
4) Sporządzanie sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych;
5) Publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej w oparciu o przepisy ustawy o finansach publicznych;
6) Prowadzenie działu pomoc publiczna w Biuletynie Informacji Publicznej;
7) Opracowywanie analiz związanych z szeroko pojętym zagadnieniem pomocy publicznej na potrzeby najwyższego kierownictwa Urzędu Miasta Krakowa;
8) Wsparcie merytoryczne komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych przy opracowywaniu oraz aktualizacji programów pomocowych dla przedsiębiorców.