Do zakresu działania Referatu Zintegrowanych Systemów Oświatowych (EK-04)należy:
przygotowywanie, koordynowanie i nadzór nad prowadzeniem bazy Systemu Informacji Oświatowej Gminy Miejskiej Kraków oraz podległych szkół i placówek;
przeprowadzanie w imieniu Prezydenta Miasta Krakowa procedury weryfikacji i udzielania upoważnień do dostępu do bazy danych Systemu Informacji Oświatowej;
prowadzenie i aktualizacja Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych w ramach bazy danych Systemu Informacji Oświatowej;
gromadzenie oraz weryfikacja danych o krakowskich samorządowych i niesamorządowych szkołach i placówkach zawartych w bazie Systemu Informacji Oświatowej;
przeprowadzanie kontroli prawidłowości prowadzenia bazy danych Systemu Informacji Oświatowej przez dyrektorów szkół i placówek;
konsultacje i szkolenia dla kierujących samorządowymi oraz nie samorządowymi szkołami i placówkami w zakresie merytorycznej i technicznej obsługi Systemu Informacji Oświatowej;
przekazywanie do bazy Systemu Informacji Oświatowej danych, pozyskanych z komórek merytorycznych, związanych z:
kontrolowaniem spełniania obowiązku nauki,
przyznawaniem uczniom pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
uzyskaniem przez nauczyciela kolejnego stopnia awansu zawodowego,
zatrudnieniem pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie i administrowanie oświatą;
przetwarzanie, udostępnianie i archiwizowanie danych statystycznych dotyczących krakowskich samorządowych i niesamorządowych szkół i placówek;
opracowywanie analiz porównawczych i przekrojowych w zakresie danych zawartych w bazie Systemu Informacji Oświatowej;
opracowywanie materiałów statystycznych i analiz niezbędnych do przygotowania symulacji podziału potrzeb oświatowych na poszczególne jednostki w ramach Gminy Miejskiej Kraków;
koordynacja działań w zakresie edycji i aktualizacji informacji w Internetowym Serwerze Danych Przestrzennych dotyczących samorządowych i niesamorządowych szkół i placówek;
obsługa zdarzeń i błędów w działaniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania Oświatą, zwanego dalej”ZSZO”;
, w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla ZSZO;
prowadzenie i aktualizacja spisu Szkół i Placówek Oświatowych w ramach bazy danych ZSZO;
wprowadzanie zmian i modyfikacji systemu w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla ZSZO;
realizacja asysty merytorycznej w zakresie poszczególnych modułów ZSZO;
okresowa weryfikacja poprawności danych wprowadzanych do ZSZO wynikająca z obowiązującego prawa powszechnego, lokalnego oraz sprawozdawczości;
realizacja asysty technicznej w zakresie utrzymania ciągłości pracy w systemie ZSZO;
przeprowadzanie i zarządzanie szkoleniami z ZSZO;
zapewnianie aktualnej dokumentacji, materiałów szkoleniowych, instrukcji, informacji dodatkowych do ZSZO;
wspomaganie użytkowników ZSZO w zakresie obsługi modułów (telefoniczne, zdalne, e- mailowe, EZD-PUW, on-site, Forum Wiedzy ZSZO);
przygotowywanie raportów i zestawień z ZSZO wg bieżących potrzeb użytkowników, Wydziału oraz Miejskiego Centrum Obsługi Oświaty w Krakowie;
przygotowanie raportów w HD/BI platformy analityczno – raportującej;
zarządzanie użytkownikami ZSZO;
zarządzanie infrastrukturą techniczną ZSZO;
przygotowywanie i opracowywanie wzorów umów asysty technicznej i wsparcia dla użytkowników ZSZO;
monitorowanie, analiza finansowa i rozliczanie realizacji usług związanych z ZSZO;
rejestracja incydentów bezpieczeństwa usług związanych z ZSZO;
monitorowanie prawidłowości działań prowadzonych przez samorządowe szkoły i placówki w systemie ZSZO;
wsparcie szkół i placówek w zakresie konfiguracji i integracji ePUAP i eDoręczeń oraz Profilu Zaufanego z aplikacjami zewnętrznymi;
obsługa bramki SMS na potrzeby Wydziału Edukacji i Projektów Edukacyjnych;
obsługa zdarzeń i błędów w działaniu Platformy Zarządzania Oświatą w Krakowie, w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla PZO;
prowadzenie i aktualizacja spisu Szkół i Placówek Oświatowych w ramach bazy danych PZO;
przeprowadzanie weryfikacji prawidłowości prowadzenia słowników i bazy danych PZO;
wprowadzanie zmian i modyfikacji systemu w ramach pełnienia funkcji Gospodarza i Administratora Technicznego dla PZO;
obsługa Urzędu Certyfikacyjnego w zakresie akceptowania i tworzenia certyfikatów dla użytkowników PZO;
wspomaganie użytkowników PZO w zakresie obsługi modułów (telefoniczne, zdalne, on- site w szkole i placówce, e-mailowe, EZD-PUW);
przygotowywanie raportów i zestawień z PZO wg bieżących potrzeb użytkowników i Wydziału;
zarządzanie użytkownikami PZO;
nadzór nad dokumentacją związaną z funkcjonowaniem systemu PZO;
monitorowanie, analiza finansowa i rozliczanie realizacji usług asysty technicznej PZO;
monitorowanie prawidłowości działań prowadzonych przez placówki w systemie PZO;
okresowa weryfikacja poprawności danych wprowadzanych do PZO wynikająca z obowiązującego prawa powszechnego, lokalnego oraz sprawozdawczości;
przygotowywanie i opracowywanie wzorów umów asysty technicznej i wsparcia dla użytkowników PZO;
rejestracja incydentów bezpieczeństwa usług związanych z PZO;
nadzór nad wymianą danych pomiędzy udostępnianymi przez Wydział systemami informatycznymi;
opracowywanie procedur i procesów wspierających działanie szkół i placówek samorządowych Gminy Miejskiej Krakowa w ramach funkcjonowania ZSZO, PZO i SIO;
udział w pracach komisji konkursowych na dyrektorów samorządowych przedszkoli, szkół i placówek;
udział w ustalaniu cząstkowej oceny pracy dyrektorów samorządowych przedszkoli, szkół i placówek;
rejestrowanie umów/porozumień/faktur w informatycznych systemach Urzędu Miasta Krakowa – GRU, WYBUD dotyczących spraw realizowanych przez Referat;
realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji wydziałowego Koordynatora Polityki Bezpieczeństwa Informacji;
weryfikacja upoważnień do przetwarzania danych osobowych dla dostępu do baz danych dla Wykonawców asyst technicznych do Systemów ZSZO,PZO, SIO;
wprowadzanie osób do Systemu Obsługi Warstwy Organizacyjnej, zwanej dalej „INTEGRATOR”;
realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji wydziałowego Koordynatora Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego, zwanej dalej „EZD PUW”;
koordynacja w Wydziale Edukacji i Projektów Edukacyjnych w zakresie aplikacji Miejska Platforma Internetowa, zwanej dalej „MPI” dla strony internetowej PORTALEDUKACYJNY.KRAKOW.PL;
realizacja zadań wynikających z obsługi 1 linii obsługi w zakresie adresów e-mail Miejskiej Jednostki Organizacyjnej, zwanej dalej „e-mail MJO”;
realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji wydziałowego Koordynatora ds. Zamówień Publicznych i zamówień poniżej 130 tys. zł netto;
przygotowywanie ankiet elektronicznych do szkół i placówek oraz analiza ich wyników;
tworzenie raportów i analiz na potrzeby odpowiedzi na interpelacje oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej;
udzielanie wsparcia dla Dyrektorów szkół i placówek w zakresie konfiguracji Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, zwanej dalej „ePUAP”;
świadczenie pomocy dla Dyrektorów szkół i placówek w zakresie konfiguracji Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, zwanej dalej „ePUAP” oraz „e-Doręczenia”, „Profil Zaufany”;
udzielanie wsparcia dla Dyrektorów szkół i placówek w zakresie konfiguracji Kwalifikowanych podpisów elektronicznych