Do zakresu działania Stanowisk ds. Sprawdzania Rozliczeń VAT i ds. MDR (BM-11) należy:
1) dokonywanie czynności mających na celu sprawdzenie wybranych zagadnień związanych z rozliczaniem podatku od towarów i usług przez Gminę Miejską Kraków oraz pozyskiwanie od Jednostek Organizacyjnych GMK wyjaśnień
i dokumentów źródłowych niezbędnych do weryfikacji rozliczeń cząstkowych;
2) sporządzanie adnotacji z przeprowadzonych czynności sprawdzających oraz będących ich wynikiem wyjaśnień i rekomendacji dla Jednostek Organizacyjnych GMK w zakresie stosowania przepisów dotyczących podatku od towarów i usług;
3) ujednolicanie zasad związanych ze stosowaniem przez poszczególne Jednostki Organizacyjne GMK przepisów dotyczących rozliczania podatku od towarów i usług i realizacji obowiązków w zakresie tego podatku;
4) sporządzanie analiz i zestawień w zakresie rozliczeń podatku VAT na podstawie zbiorczych lub cząstkowych deklaracji VAT, plików JPK_VAT lub pozyskanych informacji od Jednostek Organizacyjnych GMK;
5) współpraca z innymi komórkami Wydziału realizującymi zadania w zakresie scentralizowanego podatku VAT celem pozyskania od Jednostek Organizacyjnych GMK wyjaśnień i dokumentów źródłowych niezbędnych do weryfikacji rozliczeń cząstkowych;
6) raportowanie do Szefa KAS informacji o istnieniu schematów podatkowych (MDR) z udziałem Gminy Miejskiej Kraków lub jej Jednostek Organizacyjnych oraz o zastosowaniu przez nie (jako korzystających) tych schematów - w terminach i na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa i przepisach wykonawczych;
7) przekazywanie innym uczestnikom schematów podatkowych informacji dotyczących zaangażowania Gminy Miejskiej Kraków lub jej Jednostek Organizacyjnych w schemat podatkowy, lub o powzięciu wątpliwości odnośnie uczestnictwa w takim schemacie;
8) ocenianie zasadności zgłoszeń dokonanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa oraz Jednostki Organizacyjne GMK odnośnie uczestniczenia Gminy Miejskiej Kraków lub jej Jednostek Organizacyjnych w schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a - art. 86o ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa oraz pozyskiwanie dodatkowych informacji niezbędnych dla przekazania informacji w tym zakresie Szefowi KAS;
9) współpraca z osobami odpowiedzialnymi za czynności związane z MDR poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa oraz Jednostek Organizacyjnych GMK celem właściwego identyfikowania schematów podatkowych;
10) uczestnictwo w kontrolach podatkowych i postępowaniach podatkowych prowadzonych przez organy podatkowe wobec Gminy Miejskiej Kraków w zakresie zadań BM-09, BM-10 i BM-11;
11) sporządzanie odpowiedzi na wezwania organów podatkowych w zakresie zadań związanych ze scentralizowanym podatkiem VAT oraz schematów podatkowych, a także innych pism w ramach korespondencji z organami podatkowymi;
12) bieżące zapoznawanie się z orzecznictwem, komentarzami w zakresie podatku VAT, w tym w szczególności z interpretacjami indywidualnymi Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej oraz innymi wyjaśnieniami czy orzeczeniami w sprawie podatku VAT lub schematów podatkowych kierowanymi do Gminy Miejskiej Kraków;
13) przechowywanie dokumentacji z przeprowadzonych czynności sprawdzających w zakresie VAT oraz dotyczącej schematów podatkowych, w których uczestniczyłaby Gmina Miejska Kraków lub jej Jednostki Organizacyjne oraz innej dokumentacji zgromadzonej w zakresie realizacji ww. zadań.