Do zakresu działania Referatu Zadań Bieżących (BM - 04) należą sprawy:
1) przygotowanie materiałów do wstępnego określenia środków na wydatki bieżące komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży;
2) opracowywanie materiałów do projektu budżetu Miasta w zakresie zadań własnych i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej - w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadań budżetowych, na podstawie dokumentów złożonych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
3) weryfikowanie materiałów do wieloletniej prognozy finansowej w zakresie wydatków bieżących;
4) analizowanie zgłoszonych do projektu budżetu poprawek Komisji, Klubów i Radnych Rady Miasta;
5) weryfikacja planów finansowych zadań na etapie projektowania i wykonywania budżetu przygotowanych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
6) opracowywanie projektu i planu finansowego Urzędu Miasta Krakowa;
7) opracowywanie planów finansowych zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w oparciu o przyznaną kwotę dotacji oraz plany przygotowane przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
8) opracowywanie wykazu zadań bieżących finansowanych i współfinansowanych oraz przewidzianych do finansowania i współfinansowania ze środków zagranicznych niepodlegających zwrotowi oraz prowadzenie ewidencji zmian w tym wykazie;
9) informowanie komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych o kwotach dochodów i wydatków zaplanowanych w projekcie budżetu i uchwalonym budżecie oraz o wprowadzonych w nim zmianach;
10) analizowanie i opiniowanie wniosków dotyczących zmian w budżecie, planie finansowym Urzędu Miasta Krakowa, Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz w zestawieniu planów finansowych jednostek budżetowych Gminy Miejskiej Kraków;
11) bieżące sprawdzanie wprowadzonych zmian w planie wydatków budżetowych (w systemie OTAGO - PLAN) w zakresie zadań własnych i zleconych w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadaniowym;
12) miesięczne uzgadnianie planów finansowych z miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie zadań własnych i zleconych w układzie klasyfikacji budżetowej i w układzie zadaniowym;
13) prowadzenie ewidencji dochodów rachunku dochodów jednostek, o którym mowa w art. 223 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych;
14) współudział w opracowaniu sprawozdania rocznego z wykonania budżetu, a także analizy materiałów sporządzonych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
15) sporządzanie zestawień i analiz związanych z planowaniem i realizacją wydatków bieżących budżetu.