Do zakresu działania Referatu Sprawozdawczości i Analiz Budżetu Miasta (BM-01) należą sprawy:
1) monitorowanie oraz analiza bieżącej płynności finansowej po uwzględnieniu aktualnych wpływów Miasta celem realizacji wydatków i rozchodów, a także opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w tym zakresie;
2) w przypadku zachwiania płynności finansowej stosowanie uregulowań w tym zakresie zawartych w stosownym zarządzeniu Prezydenta Miasta Krakowa;
3) uruchamianie oraz ewidencja środków budżetowych, w tym środków europejskich z uwzględnieniem stanu środków na rachunkach bankowych budżetu Miasta i rachunkach pomocniczych oraz zmiany planów dla Urzędu Miasta Krakowa oraz jednostek budżetowych, sporządzanie przelewów środków, uzgadnianie z ewidencją księgową;
4) przyjmowanie i analizowanie jednostkowych sprawozdań budżetowych oraz w zakresie operacji finansowych z Urzędu Miasta Krakowa i jednostek budżetowych;
5) sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych oraz w zakresie operacji finansowych i przekazywanie ich po podpisaniu przez uprawnione osoby do wymienionych w odpowiednim rozporządzeniu Ministra Finansów odbiorców;
6) przyjmowanie i sprawdzenie pod względem formalno-rachunkowym oraz weryfikacja wybranych pozycji jednostkowych sprawozdań finansowych obejmujących bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki z Urzędu Miasta Krakowa, jednostek budżetowych;
7) sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych po dokonaniu wzajemnych wyłączeń, tj.:
a) łącznego bilansu obejmującego dane wynikające z bilansów jednostek budżetowych,
b) łącznego rachunku zysków i strat obejmującego dane wynikające z rachunków zysków i strat jednostek budżetowych,
c) łącznego zestawienia zmian w funduszu jednostki obejmującego dane wynikające z zestawień zmian w funduszu jednostki jednostek budżetowych;
8) sporządzanie bilansu skonsolidowanego Gminy Miejskiej Kraków uwzględniającego sprawozdanie finansowe z wyłączeniami z jednostek budżetowych i miejskich jednostek organizacyjnych;
9) sporządzanie miesięcznych informacji z realizacji budżetu Miasta;
10) opracowywanie projektów zarządzeń merytorycznych Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie działania referatu;
11) obsługa Zespołu Zadaniowego ds. analiz budżetowych i płynności finansowej budżetu Miasta.