Do 15 listopada każdego roku, w oparciu o obowiązujące przepisy Prezydent Miasta opracowuje projekt budżetu na dany rok i przedstawia go do zaopiniowania Regionalnej Izbie Obrachunkowej oraz przekazuje Radzie Miasta Krakowa.
Dalsza procedura uchwalania budżetu Miasta przebiega wg harmonogramu przyjętego przez Radę Miasta, a jej elementami są opisane poniżej działania.
Do dnia 31 grudnia, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego Rada Miasta uchwala budżet Miasta.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami Miasto Kraków realizuje zadania samorządowe gminne i powiatowe. W związku z tym w projekcie budżetu miasta uwzględnione zostały źródła finansowania pochodzące z dochodów gminy i powiatu. Podobnie w zakresie wydatków Miasta dokonano podziału na zadania realizowane przez gminę i powiat.
Dochody Miasta planowane i realizowane są wg działów i paragrafów klasyfikacji budżetowej określonej w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
Zobacz więcej o udzielaniu absolutorium