JAK PRACUJEMY
Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach
od 7.00 do 17.00.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU NR 165 W KRAKOWIE
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
7.00– 8.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- Zabawy indywidualne i małych grupkach (korzystanie z układanek i gier stolikowych)
- Zabawy wg zainteresowań dzieci z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych
- Utrwalenie poznanych w przedszkolu wierszy i piosenek
- Zabawy zorganizowane w kole i przy muzyce
- Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę
- Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne
8.30 – 9.15 ŚNIADANIE
- Przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych
- Czynności samoobsługowe
- Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywani posiłków
- Kulturalne zachowanie się przy stole
- Spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe
9.15 – 10.15 ZAJĘCIA EDUKACYJNE
- 9.15 – 9. 45 Planowane, zintegrowane zajęcia wychowawczo dydaktyczne prowadzone w oparciu o podstawę programową i przyjęte programy wychowania przedszkolnego( dzieci dzieci młodsze )
- 9.15 – 10.15 Planowane, zintegrowane zajęcia wychowawczo dydaktyczne prowadzone w oparciu o podstawę programową i przyjęte programy wychowania przedszkolnego ( dzieci starsze )
9.45 – 11.00 ZABAWY NA POWIETRZU
- 9.45 – 10.45 Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym ( zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń ogrodowych ( dzieci młodsze )
- 10.15 – 11.00 zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym ( zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń ogrodowych ( dzieci starsze )
- Obserwacje przyrodnicze i prace gospodarcze w ogrodzie przedszkolnym (bezpieczne korzystanie z narzędzi i przyborów )
- Spacery i wycieczki poza teren przedszkola ( zachowanie bezpieczeństwa )
- Ustalenie zasad i norm panujących w grupie przedszkolnej
- W zależności od pogody – zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dzieci oraz zabawy wspierające integrację grupy ).
11.00 – 12.00 DRUGIE ŚNIADANIE
- Czynności organizacyjno-porządkowe - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy
- Wdrażanie do samodzielności
- Spożywanie drugiego śniadania ( zachęcanie do spożywania, komponowanie własnych kanapek ).
12.00– 13.30 LEŻAKOWANIE, RELAKSACJA
- 12.00 – 13.30 Leżakowanie ( słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajkoterapia – dzieci 3 letnie)
- 12.00 – 12.30 Relaksacja, bajkoterapia, ( dzieci 4- letnie i starsze )
- Zabawy wg inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych lub w pogodne dni zabawy w ogrodzie przedszkolnym ( dzieci 4- letnie i starsze )
- Ćwiczenia utrwalające poznane wiadomości oraz umiejętności dzieci
- Zajęcia specjalistyczne w ramach udzielania pomocy psychologiczno pedagogicznej
- Praca indywidualna lub w małych zespołach dzieci o charakterze stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym ( dzieci 4- letnie i starsze ).
- Zajęcia dodatkowe ( dzieci starsze )
13.30- 14.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU I OBIAD
- Czynności organizacyjno - porządkowe oraz samoobsługowe dzieci w łazience
- Obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami
- Zwracanie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych pokarmów.
14.30 – 17.00 REALIZACJA ZAJĘĆ Z ZAKRESU POMOCY PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNEJ I NNNE.
- Zabawy w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci
- Praca z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym
- Zajęcia specjalistyczne
- Zajęcia dodatkowe ( dzieci młodsze )
- Prace porządkowe oraz rozchodzenie się dzieci do domu.
ZAJĘCIA DODATKOWE:
Finansowane z budżetu gminy:
- religia
- gimnastyka korekcyjna
- taniec towarzyski
- rytmika
- szachy