Umowa na dostarczanie i wydawanie posiłków
U M O W A
NA DOSTARCZANIE I WYDAWANIE POSIŁKÓW (CATERING) DLA UCZNIÓW ORAZ PRACOWNIKÓW
ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 7 W KRAKOWIE
Zawarta w dniu ……………………… w Krakowie pomiędzy:
Gminą Miejską Kraków, Plac Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków, NIP: 676 101 37 17, reprezentowaną przez …………………………………...…Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Krakowie, ul. Złoty Róg 30,
działającego na podstawie Pełnomocnictwa nr........…….Prezydenta Miasta Krakowa z dnia ...........................…
zwanego w dalszej części umowy Zamawiającym
a
…………………………..……………………………………………………………………… …………………………..……………………………………………………………………… …………………………..……………………………………………………………………… ( reprezentowanym/ą przez:………………………………………………………. zwanym/ą w dalszej części umowy Wykonawcą.
§ 1 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa cateringowa polegająca na dostarczeniu, wydaniu posiłków w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Krakowie w okresie od 03.09.2021 r. do 21.06.2025 r. z wyłączeniem przerw świątecznych, ferii szkolnych, dni ustawowo lub dodatkowo wolnych od nauki oraz dni dodatkowo wolnych ustalonych przez Zamawiającego.
§ 2 1. Ilość posiłków wynika z zamówień rodziców uczniów i pracowników Szkoły.
2. Godziny podawania posiłków: ……………………..
3. W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy Szkoły dostawa posiłków odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu Wykonawcą.
4. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania jadłospisu na przynajmniej 1 tydzień.
Opracowany jadłospis Wykonawca przedkłada do akceptacji Zamawiającemu, najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem jego obowiązywania.
5. Wykonawca ma prawo do zmiany jadłospisu w trakcie jego obowiązywania po uzyskaniu zgody przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany jadłospisu.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania jakości obiadów zgodnie z przedstawionym jadłospisem.
7. Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa (HACCP, przepisy SANEPID), o najwyższym standardzie i posiadać wartości odżywczą i energetyczną zgodne z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży (Dz.U z 1 sierpnia 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach), być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia z 25 sierpnia 2006 r. z późniejszymi zmianami oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy (Dz.U. z 2015 poz. 594).
8. Obowiązkiem Wykonawcy jest przechowywanie próbek pokarmowych ze wszystkich przygotowanych i dostarczonych posiłków, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 9. Wykonawca będzie dostarczał do każdego obiadu serwetki jednorazowe.
10. Wykonawca będzie serwował posiłki na …………………………….
11. Osobą odpowiedzialną ze strony Zleceniodawcy za kontakty w sprawach szczegółowej realizacji umowy jest ……………………………………….
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Wykonawcę przepisów dotyczących technologii produkcji i jakości wykonywanych usług.
13. Transport posiłków powinien odbywać się w termosach zapewniających właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności.
14. Dostarczenie posiłków z miejsca produkcji do pomieszczeń dystrybucji w Szkole realizowane będzie przez Wykonawcę na jego koszt.
15. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia ciągłości dostaw posiłków zgodnie z ustalonym harmonogramem bez względu na trudności powstałe po stronie Wykonawcy.
16. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, administracyjną i karną za jakość dostarczonych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowywaniu i transporcie, mogące mieć negatywny wpływ ma zdrowie żywionych uczniów i pracowników Szkoły.
§ 3 1. Wykonawca nie ma prawa zlecenia wykonywania przedmiotu umowy osobom trzecim.
2. Naruszenie obowiązku, o którym mowa w ust. 1, skutkuje natychmiastowym rozwiązaniem umowy - bez zachowania okresu wypowiedzenia.
3. Wykonawca wyraża zgodę na niezapowiedziane kontrole przez Zamawiającego dotyczące jakości, wagi i ilości przygotowywanych przez Wykonawcę posiłków.
4. Reklamacje jakościowe serwowanych posiłków Zamawiający zgłaszać będzie Wykonawcy w drodze bezpośredniej komunikacji pisemnej lub telefonicznej.
5. W razie nienależycie wykonanej usługi Wykonawca zobowiązuje się przyjąć i uwzględnić reklamacje najpóźniej następnego dnia.
§ 4 1. Personel Wykonawcy musi posiadać aktualne badania lekarskie, ważne książeczki badań do celów sanitarno – epidemiologicznych oraz odpowiednie przygotowanie zawodowe.
§ 5 1. Jednostkowy koszt posiłku ustala się:
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II dania z kompotem) ……………………… zł dla uczniów klas 1-3
– cena zupy…………., cena II dania z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla uczniów klas 1-3
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II dania z kompotem) ……………………… zł dla uczniów klas 4-6
– cena zupy…………., cena II danie z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla uczniów klas 4-6
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II danie z kompotem) ……………………… zł dla uczniów klas liceum
– cena zupy…………., cena II dania z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla uczniów klas liceum
– cena 1 zestawu obiadowego (zupa+II danie z kompotem) ……………………… zł dla nauczycieli i pracowników szkoły – cena zupy…………., cena II dania z kompotem ……………………… zł sprzedawanych oddzielnie dla nauczycieli i pracowników szkoły
2. Na koszt posiłku składają się: przygotowanie posiłku oraz jego wydanie, dowóz posiłku do Szkoły, dostarczenie do każdego obiadu serwetek jednorazowych, zabezpieczenie próbek do badań SANEPIDU wymaganych rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie pobierania i przechowywania próbek żywności przez zakłady żywienia zbiorowego typu zamkniętego, utrzymanie czystości jadalni, odbiór zużytych pojemników i resztek oraz wynajem jadalni na czas posiłku ( Dz. U Nr 80, poz. 545).
Koszt najmu stołówki ustala się na kwotę …………….. netto.
3. Za przygotowane i dostarczone posiłki Wykonawca rozliczał się będzie bezpośrednio z rodzicami uczniów i pracownikami Szkoły zamawiającymi obiady.
4. Ustalony niniejszą umową koszt posiłku nie podlega zmianie do 21.06.2025 r.
5. Po wskazanym czasie Strony umowy mogą uzgodnić inną cenę posiłku.
§ 6
Najemca oraz osoby świadczące na jego rzecz pracę lub usługi, nie mogą dopuszczać się działań ani zaniechań noszących znamiona dyskryminacji (w tym zarówno pośredniej jak i bezpośredniej), w szczególności ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne lub narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną (nakaz równego traktowania, zakaz dyskryminacji).
Najemca oświadcza, iż:
- zna zasady równego traktowania, ma świadomość odpowiedzialności prawnej za łamanie przepisów zakazujących dyskryminacji i prowadzi działalność wolną od dyskryminacji, w szczególności ze względu na cechy wskazane w §12 pkt. 1., mogące stanowić podstawę nierównego traktowania, a niemające racjonalnego uzasadnienia z punktu widzenia prowadzonej działalności;
- dokona przeszkolenia i zapozna osoby świadczące na jego rzecz pracę lub usługi w zakresie niniejszej klauzuli antydyskryminacyjnej zawartej w §12 oraz zasad równego traktowania i zakazu dyskryminacji ze względu na cechy wskazane w §12 pkt. 1. oraz zasad ich stosowania.
Wynajmujący oświadcza, że:
- niniejsza klauzula antydyskryminacyjna zawarta w §12 ma na celu kształtowanie odpowiedzialności społecznej w ramach realizacji Uchwały nr LII/964/16 Rady Miasta Krakowa z dnia 14 września 2016 r. w sprawie przyjęcia Programu „Otwarty Kraków”;
- przy wyborze Najemcy stosuje zasady równego traktowania i nie dopuszcza się dyskryminacji, w szczególności ze względu na cechy wskazane w §12 pkt. 1., mogące stanowić podstawę nierównego traktowania, a niemające racjonalnego uzasadnienia.
Nie stanowi dyskryminacji różnicowanie w traktowaniu osób ze względu na obiektywnie uzasadnione i prawnie dopuszczalne przyczyny.
Niniejsza klauzula antydyskryminacyjna zawarta w §12 jest istotnym postanowieniem umownym i niezależnie od pozostałych zapisów umowy jej naruszenie stanowi samoistną przesłankę do wypowiedzenia umowy najmu.
W razie stwierdzenia rażącego, uporczywego lub niedbałego naruszenia postanowień klauzuli antydyskryminacyjnej zawartej w §12, w szczególności potwierdzonego prawomocnym orzeczeniem sądu, Wynajmujący może wypowiedzieć umowę z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
W przypadku otrzymania przez Wynajmującego skargi lub wniosku dotyczącego występowania u Najemcy przypadków dyskryminacji, Wynajmujący podejmie czynności wyjaśniające w tym zakresie.
§ 7 Przetwarzanie danych osobowych.
1. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania powierzonych danych osobowych wyłącznie w celu realizacji niniejszej umowy zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
2. Wykonawca zobowiązuje się do przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 31 w/w ustawy. 3. Wykonawca zobowiązuje się dopuścić do przetwarzania danych osobowych wyłącznie w celu realizacji niniejszej umowy.
4. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia aktualnej ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania powierzonych danych osobowych.
5. Wykonawca zobowiązuje się w trakcie przetwarzania danych osobowych podjąć środki zabezpieczające, o których mowa w art. 36-39 w/w ustawy oraz spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39 w/w ustawy.
6. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o naruszeniu lub powstaniu zagrożenia naruszenia informacji poufnej i okoliczności tego zdarzenia.
7. Wykonawca przetwarzający dane osobowe po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem danych osobowych usuwa lub zwraca mu wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że szczególne przepisy prawa nakazują przechowywanie danych osobowych.
8. Strony zobowiązują się wykonać zobowiązania wynikające z niniejszej umowy z najwyższą starannością zawodową w celu zabezpieczenia prawnego, organizacyjnego i technicznego interesów stron w zakresie przetwarzania powierzonych danych osobowych.
§ 8 1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
3. Spory mogące wyniknąć w związku z wykonywaniem stosunku najmu objętego nin. umową strony poddają pod rozstrzygnięcie Sądu właściwego dla siedziby Wynajmującego.
4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Zamawiającego i Wykonawcy.
WYKONAWCA: ZAMAWIAJĄCY:
...............................................… .............................................