1) Współpraca przy opracowywaniu wytycznych do polityki rachunkowości Gminy Miejskiej Kraków;
2) Przyjmowanie oraz weryfikowanie informacji dodatkowej do sprawozdań finansowych otrzymanych z jednostek budżetowych oraz Urzędu Miasta Krakowa;
3) Sporządzanie zbiorczej informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego obejmującego dane wynikające z informacji dodatkowych jednostek budżetowych oraz Urzędu Miasta Krakowa;
4) Sporządzanie oraz aktualizowanie dokumentów dotyczących powierzenia przez Prezydenta Miasta Krakowa innym osobom (pracownikom Urzędu Miasta Krakowa) obowiązków w zakresie rachunkowości oraz gospodarki finansowej na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa;
5) Sporządzanie i prowadzenie ewidencji wydanych upoważnień Skarbnika Miasta Krakowa do dokonywania dyspozycji środkami pieniężnymi realizowanymi za pośrednictwem służbowej karty płatniczej do wysokości wskazanych limitów dla pracowników jednostek budżetowych oraz pracowników Urzędu Miasta Krakowa;
6) Sporządzanie i prowadzenie ewidencji wydanych upoważnień Skarbnika Miasta dla głównych księgowych jednostek budżetowych;
7) Sporządzanie analiz i prognoz dotyczących sytuacji finansowej Miasta;
8) Działania w zakresie uzyskania opinii biegłego rewidenta do rocznego sprawozdania finansowego Gminy Miejskiej Kraków, w tym:
a) opracowywanie materiałów niezbędnych do dokonania wyboru biegłego rewidenta,
b) opracowywanie koniecznych analiz, zestawień, oświadczeń;
9) Opracowywanie projektów zarządzeń merytorycznych Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie działania referatu.