Do zakresu działania Referatu ds. CEIDG (SA-07) należy:
1) realizacja zadań organu gminy wynikających z przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy polegających w szczególności na przyjmowaniu wniosków i przekształcaniu ich na postać dokumentu elektronicznego w systemie CEIDG w zakresie:
a) wpisu do CEIDG przedsiębiorcy,
b) zmiany wpisu w CEIDG oraz innych danych,
c) zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej,
d) wznowienia wykonywania działalności gospodarczej,
e) wykreślenia przedsiębiorcy z CEIDG,
f) niepodjęcia działalności gospodarczej,
g) opublikowania informacji o pełnomocniku,
h) powołania/odwołania przez przedsiębiorcę zarządcy sukcesyjnego,
i) wykreślenia przez osobę powołaną na zarządcę sukcesyjnego jej danych z CEIDG w przypadku rezygnacji z pełnienia tej funkcji,
j) wpisów, żądań, zgłoszeń i wniosków do naczelnika urzędu skarbowego, Głównego Urzędu Statystycznego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
2) wzywanie do skorygowania lub uzupełnienia niepoprawnego wniosku o wpis do CEIDG pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania;
3) wsparcie przy wypełnianiu wniosku o wpis do CEIDG oraz określeniu działalności wg kodów PKD 2007;
4) współpraca z Urzędem Statystycznym, urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, innymi organami i instytucjami w zakresie wniosków o wpis do CEIDG składanych w urzędzie oraz spraw ewidencyjnych prowadzonych do dnia 31 grudnia 2011 r. przez Prezydenta Miasta Krakowa;
5) udzielanie informacji o przedsiębiorcach figurujących w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Krakowa lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki;
6) współpraca z Policją, sądami, prokuraturą, ministrem właściwym do spraw gospodarki oraz innymi instytucjami w zakresie zadań Referatu;
7) wydawanie zaświadczeń, zawiadomień i postanowień w sprawach z zakresu działania Referatu;
8) niszczenie wniosków o wpis do CEIDG wraz dokumentacją z nimi związaną, po upływie ustawowego okresu ich przechowywania;
9) realizowanie zadań Punktu Potwierdzającego Profile Zaufane ePUAP (potwierdzanie, przedłużanie ważności lub unieważnianie).
e-mail: sa-07@um.krakow.pl