Wydział Kontroli Wewnętrznej i Ewidencji Mienia
Referat ds. Czynności Geodezyjnych i Ujawniania Prawa Własności
Adres siedziby:
Sarego 4, 31-047 Kraków
Zakres działania:Do zakresu działania Referatu ds. Czynności Geodezyjnych i Ujawniania Prawa Własności (KE-07) należy:
- regulacje stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa dotyczące spraw wynikających z zakresu działania Referatu;
- badanie stanu geodezyjnoprawnego nieruchomości objętych regulacją;
- zlecanie uprawnionym jednostkom wykonawstwa geodezyjnego opracowania dokumentacji geodezyjnoprawnej w związku ze sprawami prowadzonymi przez Referat oraz odbiór zamówionej dokumentacji;
- opracowywanie dokumentów oraz przygotowanie wniosków o ujawnienie w księgach wieczystych wpisu prawa własności Skarbu Państwa, w związku z prowadzonym w Wydziale wykazem nieruchomości do Krajowego Zasobu Nieruchomości;
- analiza archiwalnej dokumentacji geodezyjnoprawnej dotyczącej przebiegu granic;
- analiza zawiadomień geodezyjnych oraz ustalanie komórek organizacyjnych UMK lub miejskich jednostek organizacyjnych właściwych do reprezentowania Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu oraz Skarbu Państwa podczas czynności w terenie;
- reprezentowanie Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu oraz Skarbu Państwa w postępowaniach dotyczących podziałów nieruchomości, wznowienia znaków granicznych, wyznaczenia punktów granicznych, ustalenia przebiegu granic, rozgraniczeń, w przedmiocie niezastrzeżonym zakresem działania innych komórek organizacyjnych UMK lub miejskich jednostek organizacyjnych;
- analiza i kontrola stanu zagospodarowania nieruchomości oraz przekazywanie informacji o ich zajęciu do właściwych komórek organizacyjnych UMK lub miejskich jednostek organizacyjnych;
- występowanie do Wydziału Geodezji o wprowadzenie zmian do ewidencji gruntów i budynków w związku ze sprawami prowadzonymi przez Referat;
- analiza przesyłanych zawiadomień, postanowień i decyzji dotyczących aktualizacji danych ewidencjach objętych operatem ewidencji gruntów i budynków oraz wyłączenia gruntów z produkcji rolnej;
- przygotowanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie wykonywanych przez Referat zadań;
- ustalenie stanu prawnego, przygotowywanie wyjaśnień, stanowisk i opinii Zespołowi Radców Prawnych w prowadzonych przez Referat postępowaniach;
- opracowanie sprawozdań z realizowanych przez Referat zadań.
Wstecz