Wydział Kontroli Wewnętrznej i Ewidencji Mienia
Referat Ewidencji Majątku i Sprawozdawczości
Adres siedziby:
Sarego 4, 31-047 Kraków
Zakres działania:Do zakresu działań Referatu Ewidencji Majątku i Sprawozdawczości (KE-06)należy:
1) prowadzenie w aplikacji informatycznej ?Środki Trwałe? (w skrócie ?ST?), ewidencji analitycznej, z uwzględnieniem wymaganego podziału na rodzaje, grupy, właścicieli czy sposób postępowania, składników majątkowych Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu, Urzędu Miasta Krakowa i Skarbu Państwa.
2) sporządzanie dokumentów przychodowych i rozchodowych składników majątkowych stanowiących własność Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Kraków jako miasta na prawach powiatu, Urzędu Miasta Krakowa oraz Skarbu Państwa.
3) weryfikacja poprawności naliczania przez aplikację informatyczną ST umorzenia i amortyzacji dla składników majątkowych, będących w ewidencji analitycznej.
4) porównanie danych wynikających z ewidencji księgowej z ewidencją gminnego zasobu nieruchomości.
5) przeprowadzanie inwentaryzacji składników mienia drogą potwierdzeń prawidłowości wykazanego w księgach rachunkowych jednostki stanu tych aktywów oraz wyjaśnienia i rozliczenia ewentualnych różnic.
6) sporządzanie zestawienia finansowego ustalającego wartość mienia, w podziale na poszczególne grupy środków trwałych Urzędu Miasta Krakowa, do ubezpieczenia majątku.
7) sporządzanie zestawień w zmianach ilości aparatów radiowych i telewizyjnych dla celów zmian w opłatach abonamentu radiowo-telewizyjnego.
8) dokonywanie wyceny przy inwentaryzacji środków trwałych oraz długoterminowych aktywów finansowych, porównywanie rzeczywistego stanu aktywów ze stanem księgowym, rozliczanie różnic oraz podejmowanie innych czynności związanych z inwentaryzacją mienia ujętego w analitycznej ewidencji księgowej.
9) prowadzenie ewidencji analitycznej mienia zlikwidowanych jednostek w formie papierowej, którą stanowią załączniki do bilansu zlikwidowanych jednostek.
10) wykonywanie zadań Komisji Likwidacyjnej w Urzędzie Miasta Krakowa oraz przeprowadzanie procedury dotyczącej likwidacji składników majątkowych Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu, Urzędu Miasta Krakowa i Skarbu Państwa, w tym:
a) weryfikacja wniosków o likwidację lub uznanie za zbędne składników majątku przesłanych z poszczególnych komórek Urzędu Miasta Krakowa, miejskich
jednostek organizacyjnych lub Dzielnic Miasta Krakowa,
b) oględziny składników majątkowych wymienionych we wnioskach o likwidację lub uznanie za zbędne, na podstawie przedłożonej ekspertyzy lub opinii określającej stan techniczny,
c) formułowanie wniosków z przeprowadzonych oględzin,
d) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji Likwidacyjnej,
e) zamieszczanie w folderze ?Likwidacja? wszystkich niezbędnych dokumentów(ekspertyzy, wnioski, protokoły, oświadczenia o fizycznym zniszczeniu lub
utylizacji, informacji o wyksięgowaniu składników majątkowych z ewidencji) w podziale na poszczególne komórki.
11) współpraca z Komisją Inwentaryzacyjną w UMK, w szczególności w zakresie:
a) podania analitycznych sald księgowych składników majątkowych inwentaryzowanych komórek UMK, w podziale na poszczególne konta,
b) określenia wartości składników majątkowych zinwentaryzowanych drogą spisu z natury metodą tradycyjną, znajdujących się na arkuszach spisu z natury,
c) potwierdzania danych dotyczących inwentaryzowanych składników majątkowych na arkuszach spisu z natury - dotyczy spisu z natury metodą mobilną,
d) porównania stanu faktycznego wynikającego ze spisu z natury ze stanem księgowym wynikającym z uzgodnionej ewidencji analitycznej oraz sporządzenia ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych - dotyczy spisu z natury metodą tradycyjną,
e) udostępnienia danych zawartych w poszczególnych ewidencjach analitycznych prowadzonych w aplikacji informatycznej ?ST? i umożliwienie skorzystania z
innych dokumentów zezwalających na zweryfikowanie ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych.
12) przeprowadzanie każdego roku obrotowego inwentaryzacji powierzonych kontrahentom własnych składników majątkowych drogą uzyskania od kontrahentów potwierdzeń prawidłowości wykazanego w księgach rachunkowych Urzędu Miasta Krakowa stanu tych składników oraz wyjaśnianie i rozliczanie ewentualnych różnic.
13) przeprowadzanie na ostatni dzień każdego roku obrotowego inwentaryzacji poszczególnych składników majątkowych Urzędu Miasta Krakowa, Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu oraz Skarbu Państwa, drogą porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników.
14) Przeprowadzanie na ostatni dzień każdego roku obrotowego inwentaryzacji nieruchomości, będących w ewidencji Urzędu Miasta Krakowa drogą potwierdzania danych ksiąg rachunkowych z ewidencją gminnego i powiatowego zasobu nieruchomości oraz z operatem ewidencji gruntów i budynków.
15) Opracowywanie rocznej informacji o stanie mienia komunalnego.
16) Sporządzanie zestawień rocznych z zakresu ilości i wartości majątku Urzędu Miasta Krakowa, Gminy Miejskiej Kraków, Miasta Krakowa jako miasta na prawach powiatu i Skarbu Państwa, dla celów sprawozdania SG-01 dla Głównego Urzędu Statystycznego oraz jego terminowe sporządzenie, na podstawie otrzymanych zestawień.
17) Koordynowanie planowania i nadzoru wykonania zadania zleconego z zakresu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa m.in. poprzez monitorowanie,sporządzanie sprawozdań, informacji na podstawie danych uzyskanych z komórek organizacyjnych UMK/miejskich jednostek organizacyjnych realizujących zadanie zlecone z zakresu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa.
18) Przygotowanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa w zakresie wykonywanych przez Referat zadań.
19) Ustalenie stanu prawnego, przygotowywanie wyjaśnień, stanowisk i opinii Zespołowi Radców Prawnych w prowadzonych przez Referat postępowaniach.
Wstecz