a) Prowadzenie bazy EGiB w zakresie danych podmiotowych;
b) Wprowadzanie danych do RCN na podstawie dostępnych dokumentów oraz sporządzanie raportów z wprowadzanych do bazy transakcji;
c) Wprowadzanie zmian podmiotowych danych o charakterze opisowym z urzędu;
d) Wprowadzanie zmian podmiotowych o charakterze opisowym na wniosek osób prawnych i fizycznych oraz innych jednostek organizacyjnych władających gruntem;
e) Aktualizacja danych podmiotów ewidencyjnych;
f) Zawiadamianie o wprowadzonej zmianie organów podatkowych i sądów;
g) Przygotowywanie dokumentacji do aktualizacji danych objętych działem I ksiąg wieczystych;
h) Kompletowanie dowodów zmian ewidencyjnych;
i) Weryfikacja danych zawartych w EGiB i utrzymywanie ich w stanie zgodnym z dostępnymi dokumentami;
j) Współpraca z Referatem Aktualizacji Danych Przedmiotowych Bazy EGiB (GD-15) oraz Referatem Weryfikacji i Aktualizacji Baz PZGiK (GD-16) szczególnie w zakresie koordynacji prac związanych z modernizacją operatu EGiB;
k) Koordynacja i nadzór prac związanych z prowadzeniem EGiB.