1) Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej budżetu Miasta w zakresie:
a) dochodów wpływających na rachunek bieżący budżetu Miasta i ich rozliczenia,
b) środków pieniężnych przekazywanych do Urzędu Miasta Krakowa i jednostek budżetowych,
c) pozostałych wpływów do budżetu Miasta,
d) przychodów, w tym z zaciągniętych kredytów, pożyczek i obligacji oraz spłaty udzielonych pożyczek,
e) rozchodów, w tym z zaciągniętych, kredytów, pożyczek i obligacji oraz udzielonych pożyczek,
f) lokowania wolnych środków,
g) rozrachunków,
h) innych przychodów i rozchodów budżetu Miasta;
2) Kompletowanie i dekretowanie dowodów księgowych;
3) Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym;
4) Sporządzanie zestawień obrotów i sald kont księgi głównej oraz zestawień obrotów i sald kont ksiąg pomocniczych (analityki) budżetu Miasta;
5) Sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i sprawozdań z operacji finansowych zgodnie z prowadzoną ewidencją księgową;
6) Sporządzanie rocznego bilansu z wykonania budżetu Miasta;
7) Sporządzanie skonsolidowanego bilansu budżetu Miasta;
8) Sporządzanie przelewów wynikających z rozliczeń budżetu;
9) Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej w zakresie wydatków niewygasających;
10) Uruchamianie środków z rachunku bankowego środków niewygasających Urzędu Miasta Krakowa i jednostkom budżetowym;
11) Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi w zakresie budżetu Miasta;
12) Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dotacji celowych z budżetu Państwa;
13) Uruchamianie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi do UMK i jednostek budżetowych;
14) Uruchamianie dotacji celowych z budżetu Państwa do UMK i jednostek budżetowych;
15) Sporządzanie zbiorów zapisów księgowych między innymi dzienników;
16) Prowadzenie na wyodrębnionym rachunku bankowym ewidencji dochodów Skarbu Państwa pobieranych przez UMK i jednostki budżetowe i przekazywanie ich do dysponentów budżetu państwa;
17) Prowadzenie ewidencji syntetycznej dotyczącej rozliczeń z tyt. podatku VAT Gminy Miejskiej Kraków;
18) Prowadzenie syntetycznej ewidencji pozabilansowej;
19) Sporządzanie zestawień dotyczących rozliczeń programów, zadłużenia Gminy Miejskiej Kraków, pożyczek udzielanych ze środków Gminy Miejskiej Kraków, rachunków bankowych, zaliczek udzielanych ze środków Gminy Miejskiej Kraków, dochodów z tyt. udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych, środków pieniężnych, wykonania dochodów bieżących i inwestycyjnych ze środków zagranicznych niepodlegających zwrotowi oraz dotacji na zadania własne;
20) Opracowywanie projektów zarządzeń merytorycznych Prezydenta Miasta w zakresie działania referatu.