1) weryfikacja przyjętych wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz dodatku energetycznego dla odbiorców wrażliwych, zwanych dalej dodatkami, pod względem formalnym i merytorycznym;
2) korespondencja z wnioskodawcami oraz zarządcami budynków w sprawie wymaganej dokumentacji;
3) prowadzenie postępowań wyjaśniających w przedmiocie ustalania prawa do dodatków;
4) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach, o których mowa w pkt. 1;
5) sporządzanie list wypłat dla zarządców budynków/osób uprawnionych do pobierania należności za lokal i/lub wnioskodawców uprawnionych do dodatków;
6) sporządzanie wniosków do wojewody o przyznanie dotacji celowej na wypłatę dodatków energetycznych oraz rozliczeń z otrzymanej dotacji;
7) ewidencja i analiza odwołań od decyzji administracyjnych oraz kierowanie ich do organu II instancji;
8) bieżąca analiza orzeczeń wydanych w trybie odwoławczym przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze;
9) wystawianie zaświadczeń na wniosek stron i instytucji;
10) weryfikacja przyjętych wniosków o dopłaty do czynszu oraz wydawanie decyzji, comiesięczne występowanie do Banku Gospodarstwa Krajowego z wnioskiem o wypłatę środków na dopłaty i przekazywanie ich na rachunek inwestora, rozliczanie dopłat, przygotowywanie sprawozdań, w zakresie prawidłowości wydatkowania środków w ramach programu Mieszkanie Na Start;
11) rozpatrywanie wniosków o przyznanie świadczenia pieniężnego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy, sporządzanie list wypłat dla podmiotów uprawnionych do świadczenia pieniężnego, sporządzanie do Wojewody Małopolskiego zapotrzebowania na uruchomienie środków finansowych na realizację świadczenia pieniężnego oraz rozliczeń wydatkowanych środków; obsługa wnioskodawców związana z wypłatą świadczenia.
Bezpośrednia obsługa klientów odbywa się w lokalizacjach Krakowskiego Centrum Świadczeń: przy ul. Stachowicza 18 oraz os. Zgody 2 w godzinach od 7:40 do 15:30.
Aby uniknąć oczekiwania w kolejce, warto wcześniej umówić wizytę w Centrum za pośrednictwem strony internetowej.
Ponadto zachęcamy Państwa do załatwienia spraw drogą elektroniczną, kontaktu telefonicznego (infolinia: 12 616 55 55) oraz mailowego (so.umk@um.krakow.pl).
Wykaz spraw znajduje się na stronie : www.sprawyspoleczne.krakow.pl