a) Gromadzenie, ewidencjonowanie, klasyfikowanie, przechowywanie i zabezpieczenie materiałów archiwalnych;
b) Udostępnianie materiałów archiwalnych w postaci analogowej oraz cyfrowej jednostkom wykonawstwa geodezyjnego, innym osobom i instytucjom uprawnionym;
c) Sporządzanie oraz udostępnianie kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego;
d) Prowadzenie bieżącej inwentaryzacji materiałów archiwalnych PZGiK;
e) Wydawanie zaświadczeń dotyczących danych archiwalnych;
f) Dostosowywanie i uzupełnianie metadanych dla materiałów archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami w postaci:
- nadawania identyfikatorów ewidencyjnych;
- zakresów dokumentów;
oraz weryfikacja jakości przetworzonych dokumentów; w związku z bieżącą obsługą zgłoszeń prac geodezyjnych, wniosków o udostępnianie materiałów i brakowaniem materiałów.
g) Ocena przydatności użytkowej materiałów zasobu PZGiK na podstawie rozporządzenia w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
h) Wyłączanie materiałów z zasobu oraz ich przekazywanie do właściwych archiwów;
i) Koordynowanie i nadzorowanie prac Komisji do wyłączania materiałów zasobu z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
j) Współpraca z Referatem Digitalizacji Materiałów PZGiK (GD-12).